۰ نفر

آلمان مخالف سرسخت آتش‌بس فوری در غزه

۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۲۹
کد خبر: 807756
آلمان مخالف سرسخت آتش‌بس فوری در غزه

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که صدر اعظم آلمان یکی از مخالفان سرسخت آتش‌بس فوری در باریکه غزه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان یکی از مخالفان سرسخت آتش‌بس فوری در باریکه غزه است.

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه ۱۰ نوامبر مدعی شد که رژیم صهیونیستی با «آتش‌بس بشردوستانه» در غزه پس از فشارهای واشنگتن موافقت کرده است.

بایدن در این باره اذعان کرد که این «گامی در جهت درست» است و به غیرنظامیان کمک می‌کند تا از جنگ فرار کنند و کمک‌های بیشتری وارد مناطق آسیب‌دیده شود.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید دارد: «بدون آزادی اسرای اسرائیلی، آتش بسی در غزه برقرار نخواهد شد».

وقفه بشردوستانه و نه آتش بس اصطلاحی است که آمریکا، رژیم صهیونیستی و چند کشور اروپایی برای توقف چند ساعته چند و ارسال کمکهای بشردوستانه برای مردم غزه به کار میبرند؛ اقدامی که به گفته ناظران سیاسی هیچ کمکی به بهبود وضعیت غیرنظامیان و بیمارستانهای غزه نخواهد کرد.

این در حالی است که «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل امروز در مصاحبه‌ای گفت: «حمایت مطلوب از غیرنظامیان در غزه وجود ندارد و سازمان ملل 101 نفر از نیروهایش را در جنگ غزه از دست داده است».

حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه که از یک ماه قبل آغاز شده است تاکنون به  شهادت ۱۱ هزار و ۷۸ نفر و زخمی شدن ۲۷ هزار و ۴۹۰ نفر رسیده است. از میان این شهدا، چهار هزار و ۵۰۶ نفر کودک، سه هزار و ۲۷ نفر زن، و ۶۷۸ نفر هم سالمند هستند.

بمباران بی وقفه منطقه غزه در حالی است که حملات به بیمارستان‌ها کشیده شده و به خصوص بیمارستان الشفاء بزرگترین بیمارستان غزه در محاصره قرار گرفته است و هیچ فردی امکان خروج از آن را ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha