۰ نفر

قاهره: ادامه اشغالگری اسرائیل باعث تشدید درگیری‌ها شده است

۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۵۹
کد خبر: 803630
قاهره: ادامه اشغالگری اسرائیل باعث تشدید درگیری‌ها شده است

وزیر امور خارجه مصر روز شنبه در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه ترکیه گفت که ادامه اشغالگری رژیم صهیونیستی و عدم وجود افق سیاسی، باعث تشدید درگیری‌ها شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «سامح الشکری» وزیر امور خارجه مصر روز شنبه گفت که قاهره و آنکارا دیدگاه مشترکی درباره اهمیت تلاش‌ها برای فائق آمدن بر پیامدهای انسانی جنگ غزه دارند.

وی که در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه ترکیه صحبت می‌کرد، افزود: «تغییر درگیری بین فلسطین و اسرائیل به سوی عملیات نظامی، به دلیل عدم دستیابی فلسطینیان به حقوق مشروعشان به وجود آمده است».

الشکری گفت: «ادامه اشغالگری اسرائیل و عدم وجود افق سیاسی، باعث تشدید درگیری شده است».

وزیر خارجه مصر گفت: «بر ضرورت مهار کردن درگیری‌ها، احترام به قوانین بین‌المللی انسانی و در خطر قرار نگرفتن غیرنظامیان تاکید داریم».

این در حالی است که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز شنبه از رژیم صهیونیستی خواست که به قوانین جنگ احترام بگذارد

وی بدون اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه طی روزهای اخیر گفت: «با اسرائیل، مصر، اردن و سازمان ملل برای کاهش پیامدهای انسانی حملات حماس همکاری می‌کنیم».

در حالی که هشت روز از آغاز حملات گسترده رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌گذرد، بیش از 2100 فلسطینی در نوار غزه در حملات صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند.

صبح جمعه (روز گذشته) سازمان ملل متحد اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به این نهاد اعلام کرده که باید یک میلیون فلسطینی ساکن در شمال غزه در عرض ۲۴ ساعت به سمت جنوب بروند.

هشدارها درباره کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه در شرایطی مطرح شده که آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) روز شنبه (امروز) خبر داد که طی یک هفته گذشته در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی نزدیک به یک میلیون نفر از ساکنان غزه از خانه خود آواره شده‌اند.

نوار غزه طبق آمار سال ۲۰۲۰ میلادی، دو میلیون و چهل و هشت هزار نفر جمعیت دارد که تعداد افراد آواره شده نیمی از این جمعیت را نشان می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha