۰ نفر

حق بیمه خالص چیست و قوانین مالیات و اهمیت آن چگونه است؟

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۵۵
کد خبر: 712906
حق بیمه خالص چیست و قوانین مالیات و اهمیت آن چگونه است؟

فرمول دستیابی به حق بیمه خالص برابر ارزش فعلی مورد انتظار (PV) مزایای بیمه نامه منهای ارزش فعلی مورد انتظار حق بیمه های آینده است.

در محاسبه حق بیمه خالص هزینه های آتی مرتبط با حفظ بیمه نامه در نظر گرفته نمی‌شود.

حق بیمه خالص همراه با حق بیمه ناخالص، به شرکت بیمه کمک می کند تا میزان بدهی مالیات ایالتی خود را در تعیین کند.

نکات کلیدی

حق بیمه خالص یک اصطلاح حسابداری صنعت بیمه است.

حق بیمه خالص و حق بیمه ناخالص در محاسبه میزان مالیات ایالتی که یک شرکت بیمه باید بپردازد مفید است.

قوانین مالیاتی برخی ایالت ها به شرکت های بیمه اجازه می دهد تا با لحاظ کردن هزینه‌ها، میزان حق بیمه ناخالص مشمول مالیات خود را کاهش دهند.

تشریح حق بیمه خالص

ارزش خالص حق بیمه هر بیمه نامه‌ای با ارزش ناخالص حق بیمه آن متفاوت است چرا که در آن هزینه های آتی نیز در نظر گرفته می‌شود. مابه‌التفاوت محاسبه شده بین حق بیمه خالص و حق بیمه ناخالص برابر است با ارزش فعلی مورد انتظار هزینه‌های اداری و نگهداری بیمه‌نامه لحاظ شده در حق بیمه منهای ارزش فعلی مورد انتظار هزینه های آتی. بنابراین، ارزش ناخالص یک بیمه نامه زمانی کمتر از ارزش خالص آن خواهد بود که ارزش هزینه های آتی کمتر از ارزش فعلی هزینه‌های اداری و نگهداری لحاظ شده باشد.

مهم

قوانین مالیاتی برخی از ایالت ها ممکن است به شرکت های بیمه اجازه دهند تا حق بیمه ناخالص خود را با لحاظ کردن هزینه‌ها و حق بیمه‌های پرداخت نشده کاهش دهند.

قوانین مالیات بر حق بیمه خالص

از آنجایی که در محاسبه حق بیمه خالص هزینه ها را در نظر گرفته نمی‌شوند، شرکت ها باید تعیین کنند که چه مقدار هزینه می توانند بدون ایجاد ضرر به حق بیمه خالص اضافه کنند. انواع هزینه هایی که یک شرکت باید در محاسبات خود لحاظ کنند عبارتند از کمیسیون های پرداخت شده به نمایندگی‌های فروش بیمه‌نامه‌ها، هزینه‌های قانونی مربوط به تسویه حساب‌ها، حقوق، مالیات‌ها، هزینه های دفتری و سایر هزینه های عمومی.

کمیسیون معمولاً بسته به مبلغ حق بیمه بیمه نامه تغییر می‌کنند، اما هزینه های عمومی و قانونی ممکن است به مبلغ حق بیمه مرتبط نباشند.

تخمین هزینه های مجاز قابل کسر

شرکت‌ها برای تخمین هزینه های مجاز، می توانند مقدار ثابتی از هزینه ها را به حق بیمه خالص اضافه کنند (به آن درصد مبلغ گفته می‌شود)، درصدی از حق بیمه را به آن اضافه کنند یا از ترکیبی از یک مقدار ثابت و درصدی از حق بیمه استفاده کنند.

هنگام مقایسه بیمه‌نامه‌ها با حق بیمه‌های خالص مختلف، افزودن یک مبلغ ثابت به آن‌ها تا زمانی که هزینه‌ها متناسب با حق بیمه تغییر کنند مبلغ آن‌ها را به نسبت یکسان افزایش خواهد داد. تعیین اینکه از کدام روش بایستی استفاده شود به هزینه های عمومی و قانونی مرتبط با بیمه نامه بستگی دارد، زیرا این هزینه‌ها به کمیسیون های حق بیمه مربوط می شوند.

در بیشتر محاسبات بیمه‌نامه‌ها بازه‌ای برای رویدادهای احتمالی مانند زمانی که پول حاصل از سرمایه‌گذاری حق بیمه کمتر از حد انتظار باشد در نظر گرفته می‌شود.

اهمیت حق بیمه خالص

حق بیمه خالص و حق بیمه ناخالص برای تعیین میزان بدهی مالیاتی یک شرکت بیمه مفید هستند. بخش بیمه سازمان‌های مالیات ایالتی اغلب بر درآمد شرکت های بیمه مالیات اعمال می‌کنند. با این حال، قوانین مالیاتی ممکن است به شرکت ها اجازه دهد تا حق بیمه ناخالص خود را با محاسبه هزینه ها و حق بیمه های دریافت نشده کاهش دهند.

به عنوان مثال، اگر ایالت اوهایو مالیاتی بر حق بیمه ناخالص نوشته شده توسط شرکت های بیمه واقع در ایالت اوهایو اعمال کند اما این مالیات شامل کسورات بیمه اتکایی نشود، این مالیات همچنین حق بیمه ناخالص دریافت نشده را نیز شامل نمی‌شود زیرا شرکت بیمه یا دارنده بیمه نامه بیمه‌نامه را پیش از انقضا لغو کرده است.