۰ نفر

شرکت بیمه متقابل چیست؟

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳
کد خبر: 712875
شرکت بیمه متقابل چیست؟

شرکت بیمه متعلق به بیمه‌شوندگان شرکت بیمه متقابل نامیده می‌شود.

تنها هدف یک شرکت بیمه متقابل تامین پوشش بیمه ای برای اعضا و بیمه شدگان است و به اعضای آن حق انتخاب مدیران داده می شود. شرکت‌های بیمه متقابل مانند یک صندوق سرمایه‌گذاری مشترک عادی در سبد دارایی سرمایه‌گذاری می‌کنند و هر گونه سود حاصل از آن را به عنوان سود سهام یا تخفیف حق بیمه به اعضا بازمی‌گردانند. قانون فدرال به جای قانون ایالتی، تعیین می کند که آیا بیمه گذار را می‌توان به عنوان یک شرکت بیمه متقابل طبقه بندی کرد یا خیر.

نکات کلیدی

شرکت بیمه متقابل پوشش بیمه ای را به قیمت هزینه تامین بیمه یا نزدیک به آن به اعضا و بیمه شدگان خود ارائه می کند.

هر گونه سود حاصل از حق بیمه و سرمایه گذاری به صورت سود سهام یا تخفیف حق بیمه بین اعضای آن توزیع می شود.

شرکت‌های بیمه متقابل در بورس اوراق بهادار پذیرفته نشده‌اند، اما اگر در نهایت تصمیم به این کار بگیرند، بایستی «متقابل‌زدایی» شوند.

قانون فدرال تعیین می کند که آیا شرکت بیمه گر می تواند یک شرکت بیمه متقابل باشد یا خیر.

آشنایی با شرکت بیمه متقابل

هدف شرکت بیمه متقابل این است که به اعضای خود پوشش بیمه ای به قیمت هزینه تامین بیمه یا نزدیک به آن ارائه دهد. هنگامی که یک شرکت بیمه متقابل سودی کسب می‌کند، آن سود از طریق سود پرداختی سهام یا تخفیف حق بیمه بین اعضا توزیع می شود.

شرکت‌های بیمه متقابل در بورس اوراق بهادار معامله نمی‌شوند، بنابراین استراتژی سرمایه‌گذاری آن‌ها از فشار دستیابی به اهداف سود کوتاه‌مدت اجتناب می‌کند و می‌تواند به بهترین نحو ممکن در راستای تحقق هدف منافع بلندمدت اعضای خود عمل کند. در نتیجه، آنها در دارایی های ایمن تر و کم بازده‌تری سرمایه گذاری می کنند. با این حال، از آنجایی که این شرکت‌ها به صورت عمومی معامله نمی شوند، تشخیص میزان توانایی مالی شرکت‌های بیمه متقابل یا نحوه محاسبه سود سهامی که در میان اعضا توزیع می‌کند، برای بیمه‌شوندگان دشوارتر است.

شرکت‌های بزرگ نیز می‌توانند با ترکیب بخش‌هایی با بودجه‌های جداگانه یا با همکاری با سایر شرکت‌های مشابه به شکل خودبیمه‌گری شرکت بیمه متقابل تشکیل دهند. به عنوان مثال، گروهی از پزشکان ممکن است تصمیم بگیرند که با تجمیع وجوه برای پوشش انواع خطرات مشابه خود، می‌توانند پوشش بیمه بهتری را با حق بیمه کمتری دریافت کنند.

به فرآیندی که در طی آن یک شرکت بیمه متقابل ساختار خود را از مالکیت اعضا به قابل معامله در بازار سهام تغییر می‌دهد، «متقابل‌زدایی» گفته می‌شود که در طی آن شرکت بیمه متقابل به یک شرکت بیمه سهامی تبدیل می‌شود. این تغییر ممکن است بیمه‌شدگان پیشین را به سهامداران این شرکتی که به تازگی به بازار سهام وارد شده است تبدیل کند. اغلب این فرآیند به عنوان شکلی از جمع‌آوری سرمایه انجام می شود. شرکت‌های بیمه سهامی می‌توانند سرمایه خود را با توزیع سهام افزایش دهند، در حالی که برای شرکت‌های بیمه متقابل این کار تنها با استقراض پول یا افزایش نرخ‌ها قابل انجام است.

تاریخچه شرکت های بیمه متقابل

بیمه متقابل به عنوان یک مفهوم در ابتدا در انگلستان و در اواخر قرن هفدهم و به منظور پوشش خسارات ناشی از آتش سوزی پدیدار شد. این مفهوم در ایالات متحده در سال 1752 زمانی که بنجامین فرانکلین شرکت فیلادلفیا را برای بیمه خانه ها در برابر خسارت آتش سوزی تاسیس کرد، پدیدار شد. شرکت های بیمه متقابل اکنون تقریباً در همه جای دنیا وجود دارند.

در 20 سال گذشته، صنعت بیمه تغییرات بزرگی را پشت سر گذاشته است، به ویژه پس از اینکه قوانین مربوط به دهه 1990 برخی از موانع همکاری بین شرکت های بیمه و بانک ها را از بین برد. به این ترتیب، با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌های متقابل می‌خواستند دامنه فعالیت‌های خود را به حوزه‌های فراتر از بیمه گسترش دهند و به سرمایه بیشتری دسترسی داشته باشند، نرخ متقابل‌زدایی افزایش یافت.

ساختار مالکیت برخی از شرکت ها به طور کامل به مالکیت سهامی تبدیل شد، در حالی که برخی شرکت‌های دیگر شرکت های هلدینگ متقابل را تشکیل دادند که متعلق به بیمه شوندگان یک شرکت بیمه متقابل تبدیل شده بودند.