با وجود اینکه 80درصد از درآمد شرکت اپل از فروش سخت‌افزار حاصل می‌شود، درآمد بخش خدمات اپل در سال جاری، نسبت به سال 2013 بیش از سه برابر شده و به 51.7میلیارد دلار رسیده است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ زمانی که مردم در مورد اپل فکر می‌کنند، ابتدا سخت افزار به ذهن آنها می‌رسد. آیفون، آی پد، مک بوک و آی مک؛ اینها محصولاتی هستند که سبب تبدیل شدن اپل به با ارزش‌ترین شرکت جهان شده‌اند.

به رغم تاکید همیشگی بر این مزیت که بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن به صورت یکپارچه در کنار هم کار می‌کنند، بخش نرم‌افزار مدت‌ها به جای اینکه یک فرصت تجاری ارزشمند باشد، وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف برای اپل محسوب می‌شود.

با این وجود، طی چند سال گذشته، این دیدگاه تا حدودی تغییر کرده، زیرا نرم‌افزارها و سرویس‌ها بیش از هر زمان دیگری در تجارت اپل نقش دارند.

در هفته جاری، اپل با معرفی فیتنس پلاس (Fitness+)، یک سرویس اشتراکی مشابه Peloton برای کلاس‌های تناسب اندام آنلاین، و  Apple One، سرویس‌های اشتراکی اپل که در بسته‌های مختلفی از 14.95دلار تا 29.95دلار به صورت ماهانه ارائه می‌شود، اهداف بخش خدمات خود را مضاعف کرد.

به همراه اپل تی وی پلاس، اپل موزیک و Apple Arcade، و همچنین iCloud و Apple Care، تجارت اشتراکی و خدمات اپل در سال‌های اخیر بسیار بزرگ شده است.

 در این زمینه بخوانید:

موفقیت بیش از ۹۰درصد از استارتاپ‌های مرکز ATDC

رشد بی‌نظیر فعالیت‌های استارتاپی نیوزیلند، همزمان با گسترش اپیدمی کووید ۱۹

 

همانطور که نمودار ارائه شده نشان می‌دهد، درآمد بخش خدمات از سال 2013 بیش از سه برابر افزایش یافته، و از 13.5میلیارد دلار در 12ماه منتهی به مارس 2013، به بیش از 51میلیارد دلار در 12ماه منتهی به ژوئن 2020 رسیده است.

در حالی که درآمد سالانه 51میلیارد دلاری فراتر از رویاهای بسیاری از شرکت‌های بزرگ به شمار می‌رود، اما این میزان هنوز هم برای شرکت بزرگی مانند اپل می‌تواند خیلی زیاد به نظر نرسد.

با فروش محصولات به ارزش بالغ بر 222میلیارد دلار در 12ماه منتهی به ژوئن 2020، بخش سخت‌افزار هنوز 80درصد از کل درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهد.

در نمودار ارائه شده، درآمد اپل در 12ماه اخیر را مشاهده می‌کنید؛

اپل