۰ نفر

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا:

به ونزوئلا بنزین دادیم، طلا گرفتیم

۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۲
کد خبر: 470069
به ونزوئلا بنزین دادیم، طلا گرفتیم

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه هر کشور مسلمان و غیرمسلمان که از ما کمک بخواهد، کمک‌شان می‌کنیم اما از آنها پول می‌گیریم، گفت: به ونزوئلا بنزین دادیم و شمش طلا گرفتیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در حاشیه مراسم «تداوم دفاع مقدس در جبهه مقاومت» که صبح امروز (یکشنبه) در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: رهبر انقلاب به بنده فرمودند نهضت خاطره گویی را راه اندازی کنید. چند سال است که این نهضت راه اندازی شده است و حدود ۶۰ نفر از فرماندهان ارتش و سپاه و کسانی که در جنگ تأثیرگذار بودند را به مراکز آموزشی نیروهای مسلح فرستادیم.

صفوی افزود: هدف از نهضت خاطره‌گویی بیان حقایق و اسرار فروخفته و پشت پرده دفاع مقدس و جلوگیری از انحراف حقایق جنگ است. امروز رسانه‌های خارجی و برخی داخلی‌ها در مقالات و کتاب‌هایشان گفته‌های بالا و پایینی از جنگ بیان می‌کنند که خارج از حقایق جنگ است.

وی افزود: هدف بعد از نهضت خاطره گویی این است که تجربه دفاع مقدس که تداوم آن در جبهه مقاومت است، تبدیل به کتاب و این کتاب‌ها نیز به زبان‌های مختلف ترجمه شود. ما یک سایت نهضت خاطره گویی هم راه اندازی کردیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آمریکایی‌ها و غربی‌ها به ملت ما ظلم زیادی کردند و ۵۰۰ هزار نفر از جوانان ما را شهید و مجروح کردند. امروز این ظلم را به مردم یمن می‌کنند. ۲ هزار شبانه روز است که عربستان و امارات را بمباران می‌کنند اما آنها ایستادند و دهها هزار شهید دادند. ما مطمئنیم همانطور که ملت ایران و سوری‌ها و عراقی‌ها پیروز شدند، ملت یمن در مقابل تجاوز امارات و عربستان پیروز خواهد شد زیرا ۳۰ میلیون جمعیت شجاع و مؤمن در یمن وجود دارد.

صفوی تاکید کرد: ما می‌خواهیم تجربه دفاع مقدس را نه تنها به ملت‌های اسلامی بلکه به دیگر ملت‌ها همچون ونزوئلا انتقال دهیم. امروز ونزوئلایی‌ها کمونیست هستند اما در مقابل آمریکایی‌ها ایستادند و ما هم به آنها کمک می‌کنیم، کمک‌های نرم‌افزاری به آنها می‌کنیم و ایده می‌دهیم، مثلاً می‌گوئیم چگونه بسیج مردمی را شکل دهید وحملات سایبری را چگونه دفع کنند.

وی افزود: هر کشور مسلمان و غیرمسلمان که از ما کمک بخواهد، کمک‌شان می‌کنیم اما از آنها پول می‌گیریم. ما به ونزوئلا بنزین دادیم و شمش طلا گرفتیم و طلاها را هم با هواپیما به ایران آوردیم تا در راه اتفاقی برایش نیفتد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تاکید کرد: ما هرکمکی به عراقی‌ها کردیم دلار نقدر گرفتیم، با سوری‌ها قراردادی امضا کردیم که درمقابل چیزهایی را می‌گیریم البته روس‌ها بیش از ما در سوریه استفاده می‌کنند.

صفوی تصریح کرد: ما در راستای عمق بخشی به دفاع ایران در مقابل دشمنان فرامنطقه‌ای خود مثل آمریکا و صهیونیست اقدام می‌کنیم. ما برای اینکه در برابر ائتلاف کشورهای غربی و عربی در سوریه بایستیم با روسیه ائتلاف کردیم و ائتلاف ما هم پیروز شد. یعنی ما یک پیروزی راهبردی در سوریه و عراق دربرابر داعشی‌ها بدست آوردیم.

وی با بیان اینکه پژوهشکده دفاع مقدس هم به دستور رهبر انقلاب برعهده بنده گذاشته شده است، گفت: من نام این پژوهشکده را حاج قاسم سلیمانی گذاشتم زیرا روح حاج قاسم زنده است. ما در این پژوهشگاه می‌خواهیم تولید علم و ادبیات مقاومت بکنیم و گفتمان مقاومت و مکتب حاج قاسم سلیمانی را تبدیل به کتاب بکنیم تا این کتاب‌ها در دانشگاه‌های کشورهای مسلمان تدریس شود. همین کاری که غربی‌ها می‌نوشتند و در ایران ترجمه می‌شد و برخی اساتید هم در کلاس‌ها تدریس می‌کردند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه تاکید کرد: همانطور که ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس به پیروزی رسید امیدوارم در این جنگ اقتصادی هم با همان مؤلفه‌های قدرت ملی در جنگ هشت ساله، به پیروزی برسیم.