۰ نفر

پذیرش مسافر در هواپیماها به صورت یک در میان؛

بلیت هواپیما گران می‌شود

۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۴۸
کد خبر: 472586
 بلیت هواپیما گران می‌شود

وزیر راه و شهرسازی از استقبال فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران نسبت به الزامی شدن اجرای طرح فروش یک در میان صندلی هواپیماهای مسافری از اول آبان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد اسلامی در خصوص طرح آزمایشی یک در میان نشستن مسافران هوایی از ابتدای آبان ماه امسال و اینکه آیا این طرح اجرایی خواهد شد، اظهار داشت: در بازدیدی که علیرضا زالی به عنوان رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان تهران از فرودگاه مهرآباد، شرکت‌ها، هواپیماها و سیستم‌های هندلینگ داشتند، در گزارشی که داشتند از عملیات انجام گرفته بسیار راضی بودند.

وی افزود: در خصوص این طرح تعدادی از شرکت‌ها از ۱۰ روز پیش شروع به پذیرش مسافر در هواپیماها به صورت یک در میان کردند تا در ادامه هر چه به اول آبان‌ماه نزدیک‌تر می‌شویم بقیه شرکت‌ها نیز این فاصله را رعایت کنند. در تفاهمی که از لحاظ پروتکلی با وزارت بهداشت و کمیته بهداشتی انجام گرفت، چون هواپیما هر سه دقیقه یک‌بار هوای داخل آن تخلیه می‌شود نگرانی از بابت ماندگاری یک هوای آلوده وجود ندارد.

وی ادامه داد: حتی ایکائو هم در سندی که منتشر کرد این مساله را الزام نکرد اما این موضوع یعنی رعایت فاصله در سفرهای هوایی به لحاظ روانی و به خاطر این‌که یک مطالبه اجتماعی بود. به همین خاطر تصمیم گرفته شد با هماهنگی وزارت بهداشت نشستن یک در میان در هواپیماها الزامی شود. طبیعی است که این مساله روی هزینه بلیت تأثیر خواهد گذاشت که این اجباری است و راهی غیر از این نداریم.

این مقام مسئول در ادامه گفت: به همین خاطر برخی از شرکت‌ها این کار را شروع و در ادامه به بقیه هم تسری داده می‌شود. دلیل تأخیر هم این بود که یکسری شرکت‌ها بلیت پیش‌فروش کرده بودند که قرار شد به تدریج و حداکثر اول آبان این فاصله‌گذاری رعایت شود و بعد از زمان اعلام شده هیچ شرکتی مجاز نیست بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد ظرفیت هواپیماهای خود مسافر پذیرش کند.