۰ نفر

وزیر راه: آسمان ایران جزو امن‌ترین مناطق پروازی جهان است

۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۲۰
کد خبر: 411931
وزیر راه: آسمان ایران جزو امن‌ترین مناطق پروازی جهان است

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر امن بودن ایران برای انجام سفرهایی هوایی گفت که آسمان کشور ما جزو امن‌ترین مناطق پروازی جهان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد اسلامی روز پنجشنبه در حاشیه سفر به گرگان به خبرنگاران گفت: امنیت کامل آسمان ایران برای پروازهای بین المللی همواره در دنیا زبانزد است و این ضریب بالای امنیت خدشه دار نمی شود.

وی در ادامه با تاکید بر گسترش ناوگان حمل و نقل هوایی کشور به عنوان یکی از محورهای توسعه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۵ پروژه فرودگاهی شامل پارکینگ هواپیما، باند دوم پروازی، افزایش باند موجود، افزایش ظرفیت و تجهیزات ناوبری و ارتقای آنها و رسیدن به استانداردهای جهانی در دست اقدام است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تکمیل و بهره برداری از این طرح ها، امکان پرواز در همه حالات آب و هوایی را فراهم کرده و تاخیر و یا لغو سفرهای هوایی را کاهش خواهد داد.

اسلامی پروژه ترمینال فرودگاه گرگان را از طرح های اولویت دار این وزارتخانه بیان و عنوان کرد: با بهره برداری از این طرح، ظرفیت فرودگاه برای پنج هواپیما بطور همزمان فراهم خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین این پروژه سبب افزایش ۱۰ برابری ظرفیت مسافر در طول سال از ۲۵۰ هزار نفر به بیش از ۲ میلیون نفر خواهد شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز پنجشنبه وارد گلستان شد.

وزیر راه و شهرسازی قرار است در ادامه این سفر یک روزه از ایستگاه بین المللی راه آهن شهر مرزی اینچه‌برون در مرز استان گلستان با کشور ترکمنستان و همچنین پروژه غیرهمسطح کمربندی شهرهای علی آبادکتول و گرگان دیده کرده و چگونگی اجرای طرح اتصال راه آهن اینچه برون - گنبد - آزادشهر - شاهرود را مورد بررسی قرار دهد.

در این سفر حسن نیا معاون وزیر و رییس سازمان حمل و نقل جاده ای، خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناها، فرزانه صادق مال واجرد معاون شهرسازی و معماری، رسولی معاون وزیر و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی و نبیان معاون وزیر و رییس سازمان ملی زمین و مسکن، حضور دارند.​