۰ نفر

وزیر جهاد کشاورزی:

قیمت مرغ با توزیع ذخایر کاهش می‌یابد

۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۵۵
کد خبر: 451426
قیمت مرغ با توزیع ذخایر کاهش می‌یابد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ذخایر عظیمی از مرغ وجود دارد که با ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازار توزیع و قیمت را به شدت کاهش می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، کاظم خاوازی امروز در جمع خبرنگاران در تشریح نشست با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در نشست مشترک امروز با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس گزارشی از وضعیت تولید کشور ارائه شد و نمایندگان دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

وی با اشاره به این که در این نشست مقرر شد، کمیته‌هایی تخصصی در کمیسیون کشاورزی تشکیل و ماهانه مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی با نمایندگان دیدار داشته باشند، ادامه داد: کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس و وزارت جهاد کشاورزی کمک می‌کنند تا بهره‌برداران و تولیدکنندگان با قدرت در بخش تولید محصولات کشاورزی حفظ شوند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که بر اساس گزارش بانک مرکزی بخش کشاورزی ۸.۸ درصد رشد اقتصادی داشته و تلاش می‌کنیم این روند افزایشی ادامه داشته باشد، تصریح کرد: در زمینه تولیدات دامی از وضعیت بسیار خوبی برخوردار هستیم، کشور ایران از نظر تولید گوشت قرمز، گوشت سفید و شیر از تولید کنندگان بزرگ محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر این که تولیدکنندگان معتقد هستند قیمت گوشت مرغ بالاتر از آنالیز ستاد تنظیم بازار است، عنوان کرد: ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به دنبال کاهش فشار بر مردم هستند.

خاوازی با بیان این که مشکل به وجود آمده در زمینه افزایش قیمت مرغ با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در تامین نهاده‌ها برطرف می‌شود و در این زمینه بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاری لازم را داشته‌اند، تصریح کرد: مشکلی در زمینه تولید گوشت مرغ نداریم، ذخایر عظیمی از مرغ وجود دارد که با ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازار توزیع و قیمت را به شدت کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به این که تمام تلاش خود را می‌کنیم تا قیمت مرغ در بازار مناسب و رضایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را به همراه داشته باشد، ادامه داد: در زمینه کنترل قیمت گوشت مرغ طرح مناسبی به رئیس جمهور ارائه شده، تلاش می‌کنیم علی‌رغم فشارهای موجود بر کشور نهاده‌های وارداتی را در اختیار مرغداران و دامداران قرار دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که از ذخایر خوب نهاده‌های دامی برخورداریم، اما این ذخایر باید ترمیم شوند، گفت: درخواست ترمیم ذخایر نهاده‌های دامی به وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی ارائه شده است.

خاوازی در پایان با تاکید بر این که در زمینه تامین جو و ذرت مشکلی نداریم و منابع عظیم ارزی برای واردات سویا توسط بانک مرکزی تامین شده است، عنوان کرد: سویاهای وارداتی در اختیار واحدهای روغن‌گیری قرار گرفته شده تا روزانه ۸ هزار تن کنجاله سویا تولید و در اختیار واحدهای تولیدی مرغ و ماکیان قرار بگیرد.