۰ نفر

رونمایی بانک تجارت از طرح "دارو پرداخت"

۳ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۳۸
کد خبر: 462114
رونمایی بانک تجارت از طرح "دارو پرداخت"

با حضور دولت آبادی مدیر عامل بانک تجارت و مدیران شرکت سرمایه‌گذاری دارویی "بهفار" به مناسبت روز پزشک از طرح دارو پرداخت(DPT) این بانک رونمایی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، رضا دولت آبادی در این مراسم با تقدیر از تعامل مدیران هلدینگ دارویی بهفار برای اجرایی شدن این طرح گفت: دارو پرداخت خدمتی نوین و کامل کننده زنجیره خدمات متنوع بانک تجارت برای صنعت دارویی کشور است که با همکاری هلدینگ بهفار به عنوان مجموعه‌ای خوشنام و بزرگ در این صنعت اجرایی شده است.

مدیر عامل بانک تجارت با اشاره به شبکه گسترده شعب این بانک در داخل و خارج از کشور یادآور شد: بانک تجارت در حوزه خدمات ارزی و ریالی یکی از بانک‌های تاثیرگذار و نقش آفرین در شکوفایی اقتصاد کشور به شمار رفته و صنعت دارویی کشور یکی از بازارهای هدف بانک است که به صورت ویژه برای آن برنامه‌های متنوعی داریم. این صنعت به عنوان یکی از صنایع بزرگ کشور به شمار رفته و زنجیره تامین آن از تامین دارو (تولید یا واردات)، شرکت‌های پخش و نهایتا داروخانه‌ها به عنوان فروشنده نهایی شکل می‌گیرد. اتصال و ارتباط این شبکه با یکدیگر بسیار حایز اهمیت است و طرح دارو پرداخت چرخه گردش مالی این زنجیره را به خوبی مدیریت می‌کند.

وی در بیان ویژگی‌های طرح دارو پرداخت گفت: دارو پرداخت سامانه‌ای است که برای مدیریت تعاملات اعتباری بین شرکت‌های پخش و داروخانه‌ها توسط بانک تجارت و شرکت کارت اعتباری ایران کیش به عنوان شرکت PSP بانک پیاده سازی شده است. با این سامانه زنجیره پرداخت در صنعت دارو تکمیل می‌شود. از جمله مزایای این طرح می‌توان به حذف کامل چک از چرخه مبادلات دارویی، خرید دین الکترونیکی اسناد توسط بانک و کاهش هزینه‌های مالی در این صنعت اشاره کرد.

مدیر عامل بانک تجارت تاکید کرد: تعدد چک‌های رد و بدل شده بین داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش و مدیریت کردن این چک‌ها همواره مشکلاتی را برای شرکت‌های پخش و حتی بانک به همراه داشته که بزرگترین مزیت این سیستم حذف چک از این چرخه مبادلات است. تامین نقدینگی مورد نیاز شرکت‌های پخش خصوصا سرمایه در گردش، خرید دین تمام اسناد الکترونیکی در قالب طرح آسان پرداخت و ایجاد مزیت رقابتی برای شرکت‌های پخش در مقایسه با سایر شرکت‌های فعال در این حوزه از جمله مواردی است که در طرح دارو پرداخت به آن توجه شده است.

دولت آبادی در تشریح فرآیند استفاده از این طرح افزود: داروخانه‌ها برای انجام فرآیند اعتبار سنجی باید به شعب بانک تجارت مراجعه کرده و پس از آن می‌توانند داروها و اقلام مورد نیاز را به صورت اقساطی از شرکت‌های پخش فعال در این سامانه انجام دهند. بازپرداخت اقساط ثبت شده در این سامانه توسط بانک تجارت تضمین شده و به صورت خودکار در موعد مقرر انجام می شود که این فرآیند برنامه‌ریزی، گردش مالی و مراودات مالی داروخانه‌ها با شرکت‌های پخش را بسیار سهل و آسان خواهدکرد.

 ریاحی عضو هیات مدیره هلدینگ بهفار به سابقه همکاری موفق این هلدینگ با بانک تجارت اشاره داشت و گفت: هلدینگ بهفار از سال ۷۹ فعالیت خود را با شرکت بهستان دارو، اولین شرکت زیرمجموعه هلدینگ آغاز کرد و از همان ابتدا همکاری خود با بانک تجارت را به عنوان یک شریک تجاری از سر گرفت و این همکاری همچنان به بهترین شکل ممکن ادامه دارد.

وی طرح دارو پرداخت را ایده منحصر بفرد بانک تجارت برای تولید و تامین کنندگان دارو، شرکت‌های پخش و داروخانه‌ها دانست که طی آن تمام تراکنش‌های مالی از یک کانال انجام می‌شود.

شرکت سرمایه‌گذاری دارویی بهفار از ۷ شرکت زیر مجموعه و دانش بنیان که در زمینه‌های تولید ، واردات و پخش دارو  فعالیت می‌کنند تشکیل شده است.