۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین تاکید شد؛

تداوم حمایت از سهام زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس/ سازمان بورس همسو با حقوقی‌های مدافع سهام حرکت کند

۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۵۵
کد خبر: 462455
تداوم حمایت از سهام زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس/ سازمان بورس همسو با حقوقی‌های مدافع سهام حرکت کند

درحالی هیجان منفی بی‌دلیل بر سهامداران حقیقی بازار سرمایه غالب شده که حقوقی شرکت‌های بزرگی همچون هلدینگ خلیج فارس خبر از تداوم حمایت از سهام این شرکت ها در قیمت های ارزنده کنونی می‌دهند.

اقتصاد آنلاین - مریم علیزاده؛ شاخص بورس تهران پس از فتح قله دو میلیون واحد با انتشار اخبار منفی در خصوص ETF‌های پالایشی، فاز اصلاحی به خود گرفت. رفته رفته این روند اصلاحی شاخص با تشکیل هیجان منفی در میان سهامداران حقیقی به ریزش تبدیل شد.

در این میان اما برخی حقوقی ها از ابتدا سعی در حمایت از سهام ارزشمند زیر مجموعه خود داشتند که صندوق بازگردانی هلدینگ خلیج فارس یکی از این حقوقی‌های پایه کار چند روز اخیر در خرید و حمایت از سهام ارزشمند بازار بود.

فرهاد ذاتعلی فرد ، مدیر سرمایه‌گذاری هلدینگ خلیج فارس در این باره به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: صندوق بازارگردانی هلدینگ خلیج فارس بعنوان دومین صندوق بازارگردانی بزرگ بورس در چند روز اخیر تمام منابع آزاد خود را جهت حمایت از سهام زیرمجموعه هلدینگ بکار بست.

به گفته ذاتعلی فرد این صندوق تاکنون رقمی بالغ بر ۵٠٠ میلیارد تومان در هفته گذشته از سهام ارزنده زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس خریداری کرده است.

وی تاکید کرد این حمایت از سهام به جهت دستوری بودن و یا تقویت شاخص در روزهای اخیر انجام نشده و صرفا به منظور ارزنده بودن سهام زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس حمایت صورت گرفته است.

ذاتعلی فرد در ادامه گفت: باتوجه به ریزش‌های اخیر قیمت سهام در اغلب نمادهای بازار، ارزنده بودن قیمت سهام زیرمجموعه  هلدینگ خلیج فارس بسیار بالاتر رفته و همین موضوع سبب شد تا ما بعنوان دومین صندوق بازارگردانی کشور، خرید قابل توجهی از سهام مذکور داشته باشیم.

وی با ابراز ناخشنودی از برخی اقدامات سازمان بورس در هفته گذشته گفت: تا پیش از روز گذشته همراهی سازمان بورس با حقوقی‌های بازار چندان مطلوب نبود که البته با تمهیدات اندیشیده شده در روزهای گذشته تا حد زیادی نشانه‌های همراهی و همسویی سازمان بورس با حقوقی ها محرز شد و همین موضوع سبب بازگشت اعتماد عمومی به  بازار شد.

ذاتعلی فرد با ابراز گلایه  مندی از رفتار برخی حقوقی‌های بانکی در روز گذشته عنوان کرد: یکی از کارگزاری‌های بانکی که قرار بود در حمایت از بازار نقش موثر داشته باشد، رفتار غیرحرفه ای از خود نشان داده و سهم عمده ای در ایجاد صف فروش نماد فارس در روز گذشته داشت و ۴٠ میلیون سهم هلدینگ خلیج فارس را در بازار منفی عرضه کرد که این امر سبب تشدید جو منفی هیجان در بازار شد.

مدیر سرمایه گذاری هلدینگ خلیج فارس در پایان ضمن تاکید بر تداوم حمایت صندوق بازارگردانی فارس از سهام زیرمجموعه گفت: قطعنا در این قیمت‌های ارزنده، حمایت از سهام زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس در دستور کار صندوق بازارگردانی فارس است.

البته باید دقت داشت که این حمایت‌های حقوقی نیازمند پشتیبانی لجستیک سازمان بورس است. ذاتعلی فرد تاکید کرد ما به هیچ عنوان تقاضای دخالت سازمان بورس در بازار را نداریم بلکه صرفا در شرایط بحرانی، سازمان بورس به جهت جایگاه قانون گذاری می تواند با تدوین دستورالعمل‌های منطقی و به هنگام از فعالیت حقوقی ها را حمایت کند.