۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد:

تحریم‌های جدید شرکت‌های فولادی جنبه روانی دارد

۲۹ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۲۱
کد خبر: 410775
تحریم‌های جدید شرکت‌های فولادی جنبه روانی دارد

نائب رییس هیات مدیره انجمن فولاد گفت: آوردن نام شرکت‌های فولادی تاثیری در روند صادراتی آن‌ها نمی‌گذارد برای اینکه در روش‌های اتخاذی صادارتی اسم شرکت مطرح نیست لذا مشکلی در بازارهای صادراتی‌شان پیش نمی‌آید.

اقتصادآنلاین - طاهره گودرزی؛ بهادر احرامیان نائب رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور در گفت‌وگوی اختصاصی با اقتصادآنلاین با اشاره به لیست شرکت‌های فولادی تحریم شده، گفت: تحریم‌های اعلام شده موضوع جدیدی نیست و به نوعی اعلام مجدد و جنبه تبلیغاتی و روانی داشته است.

وی ادامه داد: همانطور که می دانید صنعت فولاد مرداد ماه سال گذشته توسط آمریکا تحریم شد که خیلی بر روی تولید فولاد در ایران تاثیر نداشته است.

نائب رییس هیات مدیره انجمن فولاد افزود: آوردن نام شرکت‌های فولادی  هیچ تاثیری در روند صادراتی آن‌ها نمی‌گذارد برای اینکه در روش های اتخاذی برای اسم شرکت مطرح نیست لذا مشکلی در بازارهای صادراتی‌شان پیش نمی‌آید.

وی در مورد تحریم فروشندگان کک سوزنی و الکترود گرافیتی به ایران بیان داشت: خوشبختانه در ماده الکترود گرافیتی کارخانجات فولادی بین یک تا سه سال موجودی انبار دارند و کانال‌های تامین خود را نیز دارند. معضل تولید الکترود گرافیتی در داخل به خاطر کک سوزنی است که در انحصار چند شرکت و پالایشگاه خارجی است که تامین آن خیلی راحت نیست به دلیل اینکه تکنولوژی آن را نداریم.

وی در مورد برگزاری دومین جشنواره ملی فولاد اظهار داشت: برگزاری دومین دوره جشنواره ملی فولاد در راستای حرکت سال پیش  است و در زمینه‌های ساخت قطعات و تجهیزات محصولاتی که به خاطر تحریم ها توانایی تولید آن در کشور وجود نداشت،  به نتایج خوبی رسیده است و از زمانی که تحریم‌ها شروع شد، بومی سازی قطعات و تجهیزات رونق گرفته است .

وی ادامه داد: انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور تلاش دارد حرکت سال گذشته را ادامه دهد و بقیه تجهیزاتی که در داخل تولید نمی‌شود با تجمیع توان شرکت‌ها پروسه ساخت داخل‌شان را تسریع شود.