۰ نفر

عضو هیات مدیره انجمن فولاد در پاسخ به اقتصادآنلاین؛

شرایط داخلی کشور برای افزایش تولید و صادرات فولاد مهیاست

۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۸:۰۰
کد خبر: 394365
شرایط داخلی کشور برای افزایش تولید و صادرات فولاد مهیاست

اخبار منتشر شده از آمار صادرات شرکت‌های فولادی در طول مهر ماه سال 98 بیانگر آن است که صادرات شرکت‌های ذوب آهن، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، هرمزگان، آلیاژی ایران، خراسان، کاوه جنوب کیش، صبا فولاد، بناب و چادرملو بیش از 561 هزار و هفت تن اعلام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از رشد 54 درصدی دارد.

اقتصادآنلاین- اکرم شعبانی؛ عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در تایید افزایش آمار صادرات هفت ماهه فولاد به اقتصادآنلاین گفت: این ارقام بر اساس آمار گمرک و شرکت‌های بورسی اعلام می‌شود و این افزایش صادرات در هفت ماهه علیرغم تحریم‌ها اتفاق افتاده است.

بهادر احرامیان تاکید کرد: مبحث تحریم‌ها و افزایش آمار صادرات دو مبحث متفاوت است و تاکنون بر آمار صادرات تاثیر منفی نداشته است.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد با اشاره به اینکه مساله تامین مواد اولیه هم نمی‌توان ادعا کرد که بر آمار صادرات تاثیرگذار است، تصریح کرد: در صورت تامین مواد به موقع و کافی مواد اولیه تولید نسبت به وضعیت کنونی افزایش یافته و در این صورت می‌توان گفت سرعت رشد تولید ما هم بیش از این افزایش می‌یابد.

وی در رابطه با مساله تامین مواد اولیه در بعضی کارخانه‌های تولیدی عنوان کرد: مشکل تامین مواد اولیه در کوتاه مدت بر روی کارخانه‌های فولادی تاثیر می‌گذارد و ممکن است تنها چند ماه تولید این کارخانجات را با روند کاهشی مواجه کند اما به طور کلی تولید و صادرات فولاد در کشور ما روند افزایشی دارد.

مدیرعامل فولاد یزد در پایان در رابطه با چشم انداز تولید و صادرات فولاد در شش ماهه دوم سال 98 تاکید کرد: این مساله در نیمه دوم سال به تحریم‌ها و آثار آن در این مدت بازمی‌گردد، باید دید شرایط بیرونی چگونه خواهد بود اما به صراحت می‌توان گفت در داخل کشور شرایط برای افزایش روند تولید و صادرات مهیاست.