۰ نفر

چجوری از دست استرس خلاص شم؟

۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۲۳:۴۴
کد خبر: 675182
چجوری از دست استرس خلاص شم؟

ما همیشه با چالش‌ها و مشکلات روزمره زیادی رو به رو هستیم که سبب استرس می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین، هرچند برای درمان بیماری‌ها به پزشک نیاز داریم، گاهی اوقات ما نیاز به رهایی فوری از استرس یا تسکین درد داریم. به همین دلیل برای رهایی از درد و استرس به دنبال روش‌های درمانی فوری هستیم.

استفاده از یخ در ناحیه آسیب دیده

استفاده از یخ یکی از قدیمی‌ترین و موثرترین ترفندها برای کمک به درمان درد در هر قسمت از بدن است. یخ می‌تواند برای تسکین درد‌های شدید و همچنین هرگونه التهاب و تورم مفید باشد. می‌توانید مقداری یخ را درون کیسه ای ریخته و روی نقطه درد گذاشته و به آرامی ‌ماساژ دهید.

برای رهایی از استرس وسط ابروها را ماساژ دهید

نقاط فشار روشی برای فعال کردن مکانیسم‌های خود درمانی بدن برایت تسکین انواع درد‌ها و استرس‌ها است. یکی از این نقاط فشار، بین ابروهای و بالای پل بینی قرار دارد که به آن نقطه چشم سوم نیز می‌گویند. وارد کردن فشار یا ماساژ دادن این ناحیه راهی عالی برای از بین بردن استرس و اضطراب از بدن است.


بیشتر بخوانید؛

سخنی با والدین سختگیر؛ به کودکتان استرس ندهید!

خطر یائسگی زودرس برای این زنان وجود دارد


ماساژ گوش برای رهایی از درد و استرس

یکی دیگر از نقاط فشاری که می‌تواند برای از بین بردن استرس و اضطراب از بدن موثر باشد، روی گوش‌ها قرار دارد. این ناحیه به عنوان نقطه “دروازه بهشت” شناخته می‌شود، ماساژ گوش و وارد کردن فشار ملایم در این نقطه به مقابله با استرس کمک می‌کند.

بلغور جو دوسر بخورید

جو دوسر یک غذای سالم است که باید آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید. یکی از فواید ناشناخته جو دوسر اثرات آرامش ‌بخش آن روی بدن است. جو دوسر دارای مقدار زیادی منیزیم و پتاسیم است که سبب کاهش فشار خون می‌شوند. این ماده غذایی همچنین، در صورت مصرف منظم، به افزایش سطح سروتونین کمک می‌کند‌، ماده‌ای که نه تنها به آرامش شما کمک می‌کند، بلکه در دراز مدت سبب ایجاد حس شادی و خوشحالی نیز می‌شود.

استفاده از آب زنجبیل برای تسکین گوش درد

اگر گوش درد شدیدی دارید و به دنبال راهی برای تسکین سریع و فوری آن هستید، از آب زنجبیل یا روغنی که زنجبیل در آن گرم شده باشد، استفاده کنید. آب زنجبیل به سرعت درد را تسکین می‌دهد. دقت کنید از آن فقط برای قسمت‌های بیرونی گوش خود استفاده کنید. زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند به تسکین گوش درد کمک کند.

آب پرتقال بنوشید

آب پرتقال

ویتامین C فواید بی شماری برای بدن دارد که یکی از آن‌ها رهایی از استرس است. سطح استرس بالا با کمبود ویتامین C مرتبط است، بنابراین افزایش مصرف روزانه آن می‌تواند در درمان این اختلال موثر باشد. اگر به دنبال احساس آرامش هستید، یکی از ساده ترین راه‌ها برای رسیدن به آن، نوشیدن آب پرتقال است. با این آب میوه خوشمزه از شر استرس خلاص شوید.

برای رهایی از درد و استرس آدامس بجوید

جویدن آدامس فواید زیادی مانند کاهش استرس و اضطراب برای سلامتی بدن دارد. نتیجه تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که جویدن آدامس سبب کاهش استرس و افزایش سطح هوشیاری در افراد می‌شود.

نمک روی زبان خود بریزید

اگر می‌خواهید راهی سریع و آسان برای کاهش اضطراب خود داشته باشید، نمک روی زبان‌تان بریزید. این ترفند ساده می‌تواند حواس شما را از اضطراب دور کند. از طرفی به هیدراته ماندن بدن تان کمک می‌کند، زیرا نمک سبب تشنگی شما شده و باعث می‌شود در طول روز آب بیشتری بنوشید.