۰ نفر

بلایی که عدم مصرف آهن سرتان می‌ آورد!

۲ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۵۸
کد خبر: 574400
بلایی که عدم مصرف آهن سرتان می‌ آورد!

با بررسی ۱۲۱۶۴ بیمار با میانگین سنی ۵۹ سال، محققان دریافتند که مصرف بیشتر آهن می‌تواند عاملی برای جلوگیری از بیماری عروق کرونر قلب در افرادی باشد که مشکل آنان در سنین میانسالی تشخیص داده شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، نتایج یک مطالعه جدید می‌گوید یکی از عوارض جانبی مهم عدم مصرف مکمل آهن، بروز حملات قلبی است.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا باید مطمئن شوید که آهن کافی در رژیم غذایی خود دریافت می‌کنید، مطالعه‌ای که در مجله ESC Heart Failure منتشر شده است، دلیل دیگری را برای جلوگیری از کمبود این ماده معدنی به بهترین شکل ممکن نشان داده است.

 بندیکت شارج، مدیر مرکز قلب و عروق دانشگاه هامبورگ، آلمان و نویسنده ارشد این مطالعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "تحلیل‌ها نشان می‌دهد که اگر کمبود آهن  وجود نداشت، حدود ۵ ٪ از مرگ و میرها، ۱۲ ٪ از مرگ‌های قلبی عروقی، و ۱۱ ٪ از تشخیص‌های جدید بیماری عروق کرونر قلب در دهه بعد رخ نمی‌داد. "

او گفت در واقع، افرادی که در میانسالی مبتلا به کمبود آهن عملکردی بودند "احتمال بیشتری برای ابتلا به بیماری قلبی داشتند و همچنین احتمال مرگ در طی ۱۳ سال آینده بیشتر بود. "

او توضیح داد که کمبود آهن ممکن است با عوامل دیگری مانند سیگار کشیدن، مصرف الکل، وضعیت تغذیه یا وضعیت اجتماعی-اقتصادی «همبستگی زیادی» داشته باشد. این عوامل اضافی هستند که احتمال حوادث قلبی عروقی را پیش بینی می‌کنند  نه کمبود آهن.

حتی بدون در نظر گرفتن این که آیا کمبود آهن به طور مستقیم با بیماری‌های قلبی و سایر مسائل جدی مرتبط با سلامتی ارتباط دارد یا خیر، باز هم ایده خوبی است که مطمئن شوید از مواد مغذی کافی در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنید.