۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌ دهد؛

بهترین روغن‌ های ضروری برای آکنه چیست؟

۲۴ مهر ۱۴۰۰، ۰:۲۸
کد خبر: 571730
بهترین روغن‌ های ضروری برای آکنه چیست؟

اگر شما آکنه دارید و به دنبال یک جایگزین برای داروخانه‌ها و دارو‌های تجویزی برای آکنه هستید، ممکن است روغن‌های اسانس را در نظر بگیرید.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ روغن‌های ضروری، مواد شیمیایی گیاهی هستند که با بخار از بخش‌های مختلف گیاه استخراج می‌شوند، از جمله:

•    ساقه‌ها

•     ریشه‌ها

•    برگ‌ها

•     دانه

•     گل‌ها

عصاره‌های گیاهی سابقه طولانی در طب سنتی دارند. آن‌ها همچنین در پزشکی مدرن برای مزایای خود موردمطالعه قرار گرفته‌اند. این شامل کشتن باکتری‌ها، یکی از دلایل اصلی آکنه است. با اینکه بسیاری از مردم گزارش می‌دهند که اسانس‌های گیاهی می‌توانند به درمان آکنه کمک کنند.

 اما مطالعات کمی برای حمایت از این اطلاعات انجام شده است. اگرچه شواهد کافی برای توصیه استفاده از اسانس‌های گیاهی برای آکنه وجود ندارد، اما آن‌ها به‌طورکلی برای امتحان کردن ایمن هستند، و ممکن است نتایج مثبتی ببینید. اگر متوجه سوزش و یا حساسیت پوست شدید، باید استفاده از اسانس‌های گیاهی را متوقف کنید.

چه چیزی باعث آکنه می‌شود؟

آکنه وقتی شروع می‌شود که پوست شما توسط غدد چربی مسدود و منافذتان بسته شود. یک منفذ مسدود شده به یک زمینه تولیدمثل برای باکتری‌ها، به‌ویژه پروپیونی باکتریوم آکنه استفاده از یک عامل موضعی کشتن باکتری به سطح پوست شما یکی از درمان‌های مورداستفاده برای آکنه است.

 چندین اسانس گیاهی باکتری‌ها را از بین می‌برند.

آکنه‌ های بر روی پیشانی

یک مطالعه آزمایشگاهی مؤثرترین نتیجه را در برابر آکنه نشان داد که شامل:

•    آویشن

•    دارچین

•    گل سرخ

•    رزماری

شما می‌توانید روغن‌های اسانس به‌دست‌آمده از این گیاهان را در یک فروشگاه مواد غذایی سالم و یا گیاهان دارویی بخرید.

۱. آویشن

در آشپزخانه، عصاره ظریف این گیاه اغلب برای افزایش سس پاستا و سیب‌زمینی پخته‌شده به کار می‌رود. در آزمایشگاه نشان‌داده‌شده است که آویشن در مبارزه با باکتری‌هایی که باعث آکنه می‌شوند مؤثر است. همچنین در کشتن میکروب‌هایی که موجب عفونت چشمی می‌شوند، مؤثر است. اما هرگز آویشن را به چشم نزنید و برای چشم استفاده نکنید.

۲. رزماری

در آزمایشگاه، نشان‌داده‌شده است که رزماری برای آکنه مفید می‌باشد. دانشمندان مواد غذایی نیز تأثیر مثبت رزماری را بر جلوگیری از رشد قارچ که در طول برداشت و بسته‌بندی غذا را فاسد می‌کند، موردمطالعه قرار داده‌اند.

۳. دارچین

دارچین بسیار برای پخت‌وپز غذا‌ها و یا طرح و یا ریختن بر روی لاته هم عالی می‌شود. ثابت شده است که این محصول که از پوست درختچه‌ای برداشت می‌شود و به طور گسترده بر روی آکنه موردمطالعه قرار گرفته است. همچنین گزارش شده است که درد قاعدگی و سطح کلسترول را کاهش می‌دهد و دارچین برای کشتن باکتری‌های استافیلوکوکی و E. coli.

۴. گل رز

اسانس گل رز با E. coli، Staphylococcus و انواع دیگر باکتری‌ها مبارزه می‌کند. در آزمایش‌ها حیوانی، همچنین نشان‌داده‌شده است که این ماده در کاهش آسیب کبدی ناشی از استامینوفن (‌Tylenol)‌، به صورت مؤثر استفاده و تأثیرگذار می‌باشد.

 ۵. درخت چای

روغن درخت چای ممکن است برای کشتن باکتری‌ها مفید باشد. نشان‌داده‌شده است که این کار باعث کاهش آکنه می‌شود. اما دانشمندان مطمئن نیستند که این دلیل واقعی آن است اگر روغن درخت چای رقیق نشده را دوست ندارید، از آن به‌عنوان یک جز تشکیل‌دهنده در بسیاری از محصولات پوستی نیز استفاده می‌شود.

۶. پونه کوهی

پونه کوهی به طور گسترده مورد آزمایش قرار گرفته است.

این نشان‌دهنده وعده برای فعالیت در برابر:

انگل‌های مالاریا

سلول‌های سرطانی

باکتری‌هایی که باعث عفونت‌های بیمارستانی می‌شوند (‌MRSA یکی از این انواع است) البته هنوز اثبات نشده است که با آکنه مبارزه می‌کند، اما پونه کوهی ممکن است دارای برخی از خواص ضدالتهابی باشد، به این معنی که ممکن است به کاهش تورم کمک کند.

 ۷. اسطوخودوس

آزمایش نشان داده است که اسطوخودوس می‌تواند به بهبود شرایط پوستی کمک کند. هم چنین ثابت شده است که این ماده ضدمیکروبی است. اما جامعه علمی نمی‌داند که آیا درمان موفقی برای آکنه است یا خیر. این اسانس حداقل باعث می‌شود که شما احساس راحتی بکنید و خواب راحتی داشته باشید.

۸. ترنج

طرفداران ترنج معطر و درخشان می‌گویند که اسانس این میوه می‌تواند خلق‌وخوی شما را بهبود بخشد و نیز به پوست شما کمک کند. به‌عنوان یک منبع ضدالتهاب پیشنهاد شده است، به این معنی که ممکن است تورم و جوش‌ها را کاهش دهد.

چگونه از روغن‌های اسانس استفاده کنیم؟

چون روغن‌های اسانسی، مواد شیمیایی گیاهی متمرکز هستند، می‌توانند بسیار قوی باشند. قبل از استفاده از هرگونه اسانس برای پوست خود که ممکن است لازم باشد آن را با آنچه که به آن روغن حامل می‌گویند و معمولاً روغن گیاهی بدون بو گفته می‌شود، رقیق کنید، همچنین می‌توانید آن را با آب رقیق کنید.

هرگز روغن‌های اسانس را در چشمان خود و یا نزدیک چشمان خود قرار ندهید. حتی بخار‌ها هم می‌توانند آزاردهنده باشند و از اسانس‌های گیاهی بر روی آکنه نوزاد و یا هر جای دیگر بر روی نوزاد خود استفاده نکنید. آن نقطه‌های کوچک به‌زودی از بین می‌روند پس نگران نباشید. در صورت جدی شدن مشکلات جوش هم می‌توانید به پزشک خود مراجعه کنید.