۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌ دهد؛

۷ویژگی مواد شوینده لباس که از آن بی خبرید

۲۲ مهر ۱۴۰۰، ۰:۰۵
کد خبر: 571258
۷ویژگی مواد شوینده لباس که از آن بی خبرید

مایع لباسشویی یک ماده تمیز کننده قوی است. اما آیا می دانید که می تواند فراتر از تمیز کردن لباس های شما عمل کند؟

به گزارش اقتصادآنلاین؛  این مواد می توانند خاصیت چند کاره در خانه شما داشته باشند. به عنوان مثال  می توانید از هر دو نوع مایع و پودری برای تمیز کردن لوله تخلیه سینک اجاق گاز یا ماشین خود استفاده کنید. ما در این جا هفت مورد را ذکر کرده ایم که می توانید با مواد شوینده لباس آن ها را تمیز کنید.

1. باز کردن لوله فاضلاب مسدود شده

آیا فاضلاب شما مسدود شده است؟  با لوله کش تماس نگیرید ابتدا این ترفند را امتحان کنید حدود 60 میلی لیتر مواد شوینده را در سینک ظرفشویی بریزید و سپس (به آرامی) یک لیتر آب جوش را در آبریز بریزید. آب گرم و شوینده مایع با هم کار می کنند تا انسداد را برطرف کنند این کار باعث می شود تا مسدودیت لوله باز شود.

مواد شوینده

2. ساختن پاک کننده همه منظوره

استفاده از مواد شوینده همچنین برای تمیز کردن همه کاره بسیار مناسب است برای این کار ، 80 میلی لیتر سفید کننده ، 4.5 لیتر آب و یک قاشق چایخوری شوینده لباس را با هم مخلوط کنید روی دیوارهای حمام و تقریباً روی هر سطح دیگری از خانه به طور شگفت انگیزی کار می کند.

3. از بین بردن لکه ها

وقتی به آن فکر کنید منطقی است که همان خاصیت ضد لک که به تمیز کردن لباس های شما کمک می کند روی مبل ها و فرش نیز کار کند پودر شوینده را روی لکه بمالید و آن را به آرامی با یک پارچه مرطوب بمالید تا شوینده روی لکه بماند پنج دقیقه صبر کنید سپس پودر اضافی را پاک کرده و این کار را تا زمانی که لکه از بین برود ادامه دهید.

4. شستن ماشین

مواد شوینده برای تمیز کردن قسمت بیرونی خودرو ایده آل است. به راحتی خاک را از بین می برد. حتما مطمئن شوید که شوینده رقیق باشد فقط یک قاشق غذاخوری مواد شوینده برای هر سطل آب کافی است.

اگر مواد شوینده غلیظ باشد می تواند به رنگ ماشین شما آسیب برساند چیزی که ما قصد داریم از آن اجتناب کنیم! البته می توانید از مواد شوینده لباسشویی برای داخل خودرو همانطور که در بالا توضیح داده شد استفاده کنید.

5. تمیز کردن کف زمین

آنزیم های تمیز کننده در مواد شوینده برای از بین بردن آلودگی کف بسیار مناسب است . سطل خود را با آب داغ و یک قاشق چایخوری شوینده لباس پر کنید. فقط کمی مواد شوینده کافی است. هنگام تمیز کردن  تا جایی که می توانید آب اضافی را از دستمال خود خارج کنید. اگر پاک کننده شما خیلی مرطوب باشد ، رگه هایی روی زمین باقی می ماند.

6. قفسه های فر

آیا در اجاق گاز قفسه های چرب دارید ؟ محلول شوینده لباسشویی برای این کار مفید است ! قفسه های چرب را در یک وان بزرگ قرار دهید و وان را با آب داغ پر کنید تا قفسه ها زیر آب بروند . 180 میلی لیتر مواد شوینده را اضافه کنید و بگذارید یک شب خیس بخورد. سپس ، چربی و آلودگی را با یک اسفنج یا یک برس نرم پاک کنید و ... قفسه های فر شما دوباره تمیز می شوند.

7. پیشگیری از لکه ها

لکه های سرسخت مانند خون را می توان با مواد شوینده لباسشویی برطرف  کرد. در واقع برخی می گویند این کار بهتر از استفاده از یک محصول خاص جداگانه است. یک شوینده مایع را مستقیماً روی لکه بریزید. پارچه را به آرامی به هم بمالید یا از مسواک با موهای نرم برای تمیز کردن مواد شوینده به الیاف لباس و حرکت دایره ای استفاده کنید. سپس ، لباس را طبق معمول بشویید ، لکه ها از بین رفته اند!