۰ نفر

چرا اسفناج را یک سوپر غذای عالی می‌نامند؟

۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۱۸
کد خبر: 522511
چرا اسفناج را یک سوپر غذای عالی می‌نامند؟

اگر پاپای مرد ملوان می‌توانست قدرت خود را از اسفناج به دست آورد، شما نیز می‌توانید. زیرا این سبزیجات برگ‌دار غذای فوق العاده محسوب می‌شود. دلیل اینکه اسفناج به عنوان یک غذای فوق العاده در نظر گرفته می‌شود، به دلیل انبوه مواد مغذی و کم کالری موجود در آن است.

به گزارش اقتصادآنلاین، این سبزیجات برگ‌دار برای  پوست، مو و استخوان های شما نیز سودمند هستند. برخی از مزایای قدرتمند اسفناج برای سلامتی این است که این سبزی سطح گلوکز خون شما را تثبیت می‌کند، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد، از سرطان جلوگیری می‌کند و برای سلامت استخوان مفید است.

اسفناج

یک سبزی با این همه فواید سلامتی شگفت انگیز است و اجداد ما در تکثیر موارد استفاده از آن برای بدن انسان اشتباه نکردند. بنابراین افزودن این سبزی سبز رنگ به رژیم غذایی سالم از چندین روش برای سلامتی شما مفید است.

قبل از اینکه به مزایای سلامتی ای که این سبزی برای ما ذخیره کرده است بپردازیم، اجازه دهید برخی از حقایق تغذیه ای آن را درک کنیم.

اسفناج

اسفناج خام نیز از فواید بیشتری برخوردار است. همه ما می‌دانیم که اسفناج برای ما مفید است. اما این سوال همچنان باقی است که چه چیزی این سبزی را به یک غذای عالی تبدیل می‌کند؟

برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی وجود دارد که این سبزی را فوق العاده سالم می‌کند؛

کلسیم

گفته می‌شود که این برگ سبز حاوی ۲۵۰ میلی‌گرم کلسیم در هر فنجان است و این به سلامت استخوان ها از جمله دندان ها کمک می‌کند. همچنین برای استفاده بهتر از اسفناج، توصیه می‌شود که شما غذای های غنی از ویتامین سی را همراه با موادی مانند مرکبات ترکیب کرده و جذب کلسیم خود را افزایش دهید.

منیزیم

گفته می‌شود که منیزیوم متابولیسم شما را افزایش می‌دهد، ریتم قلب شما را تنظیم می‌کند و فشارخون را حفظ می‌کند. بنابراین اسفناج منبع غنی از منیزیم در رژیم غذایی دارد که می‌تواند به روش های مختلفی برای سلامتی شما مفید باشد.

آهن

بدن شما برای استفاده موثر از انرژی بدن به محتوای آهن نیاز دارد. به منظور استفاده بهتر از محتوای آهن، می‌توانید مقداری غذای ویتامین سی مانند مرکبات به اسفناج اضافه کرده و جذب آهن را بهبود بخشید

15 فایده ی اسفناج برای سلامتی:

اسفناج با فواید بیشماری در سلامتی مرتبط است که باعث بهبود بینایی، پیشگیری از سرطان و تنظیم قند خون می‌شود. این دلیل واقعی است که این برگ سبز را یک غذای فوق العاده می‌دانند. در اینجا برخی از فواید اسفناج برای سلامتی آورده شده است که باید بدانید:

1.از سرطان جلوگیری می‌کند:

سرطان

اسفناج منبع بالایی از زاگزانتین و کارونتوئید دارد که می‌تواند رادیکال‌های آزاد بدن شما را دفع کند. این رادیکال‌های آزاد در بدن شما را مستعد ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان می‌کند و در نتیجه گفته می‌شود اسفناج از سرطان جلوگیری می‌کند.

بنابراین تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که اسفناج مصرف کنید و از ابتلا به سرطان معده، سرطان دهان و سرطان مری جلوگیری کنید.

2.قند خون را کاهش می‌دهد:

دیابت

گفته می‌شود اسفناج محتوای پتاسیم بالایی دارد که معمولاً برای افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند، توصیه می‌شود. بنابراین پتاسیم چه فایده ای برای شخصی که از فشار خون بالا رنج می‌برد دارد؟

 پتاسیم اثرات سدیم را در بدن کاهش می‌دهد.

3.کمک به سلامت استخوان:

استخوان

اسفناج حاوی ویتامین کا(کِی) است که به سلامت استخوان کمک می‌کند و این بدان معنی است که مصرف کافی ویتامین می‌تواند برای سلامتی شما مفید باشد.

همچنین جذب کلسیم توسط بدن را بهبود می‌بخشد.اسفناج حاوی۲۵۰میلی گرم کلسیم در هر فنجان است و این مقدار مورد نیاز استخوان ها و دندان هاست. کلسیم یک عامل تقویت کننده برای استخوان های شما است و استخوان های مارا سالم نگه می‌دارد.

4.کمک به کاهش وزن:

اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، توصیه می‌شود اسفناج را به رژیم لاغری خود اضافه کنید و این به شما کمک می‌کند. برگ اسفناج به کاهش وزن کمک می‌کند و همچنین کالری کمی دارد.

مقادیر بالایی فیبر همچنین به هضم خوب کمک می‌کند، قند خون پایین را تنظیم می‌کند و از یبوست جلوگیری می‌کند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که اسفناج را یک بار در روز مصرف کنید و این برای سلامتی شما مفید است.

با مصرف اسفناج احساس سیری می‌کنید و اشتهای شما را کم می‌شود. بنابراین افزودن این موارد به رژیم روزمره به روش‌های مختلف به شما کمک می‌کند.

5.برای چشمان شما خوب است:

آنتی اکسیدان هایی که در اسفناج یافت می‌شود لوتئین و زئاگزانتین هستند و اینها به ایجاد بینایی خوب کمک می‌کنند.

همچنین از شما در برابر آب مروارید، دژنراسیون ماکولای وابسته به سن و سایر مشکلات چشم محافظت می‌کند. ویتامین اِی موجود در اسفناج به حفظ غشاهای مخاطی که برای بینایی طبیعی ضروری هستند، کمک می‌کند.

6.فشار خون بالا را کاهش می‌دهد:

فشار خون بالا همچنین به عنوان فشارخون بالا شناخته می‌شود که مسئول ایجاد بسیاری از بیماری های قلبی، بیماری های کلیوی و سکته های مغزی است. بنابراین مصرف این غذای عالی(ابرغذا) می‌تواند از همه ای خطرات جلوگیری کرده و سلامت شما را حفظ کند.

مصرف حداقل یک بار در روز می‌تواند اضطراب و استرس را کاهش دهد و به شما در حفظ ذهن آرام کمک کند. اسفناج حاوی ویتامین سی است که به کاهش فشار خون نیز کمک می‌کند.

7. دارای خواص ضد التهابی است:

این غذای عالی حاوی نئوکانتین و ویولاگزانتین دو خاصیت ضد التهابی هستند که التهاب را نتظیم می‌کنند. منبع بالای خاصیت ضد التهابی آن می‌تواند به شما در جلوگیری از پوکی استخوان، میگرن، آسم، آرتروز و سردرد کمک کند.

بنابراین اطمینان حاصل کنید که این برگ سبز سالم را به رژیم غذایی منظم خود اضافه خواهید کرد تا از مزایای آن بهره مند شوید.

8.بدن شمارا آرام نگه می‌دارد:

اسفناج ذهن شمارا آرام نگه می‌دارد تا دچار تنش نشوید و زندگی بدون استرس را حفظ کنید. منبع بالای روی و منیزیم موجود در آن شما را قادر می‌سازد خواب خوبی در شب داشته باشید و خواب خوب می‌تواند شما را از تمام بیماری های روحی شفا دهد.

این به بدن شما کمک می‌کند تا آرام باشد و به چشمان خود استراحت دهید. بنابراین مصرف حداقل یک بار در روز اسفناج قطعا می‌تواند برای سلامتی شما مفید باشد.

9.عملکرد مغز شما را به طور معمول حفظ می‌کند:

این برگ سبز رنگ به عملکرد روان مغز شما کمک می‌کند، به خصوص در دوران پیری.

بنابراین مصرف روزانه ی اسفناج مغز شما را فعال نگه می‌دارد و شما را قادر می‌سازد هوشمندانه فکر کنید.

اسفناج شامل ویتامین کا است و ویتامین کا به یک سیستم عصبی سالم کمک می‌کند تا رفتار طبیعی داشته باشد.

10.مصونیت شما را تقویت می‌کند:

گفته می‌شود که محتوای ویتامین آ موجود در اسفناج باعث تقویت نقاط ورود به بدن مانند تنفس، مجاری روده و غشای مخاط می‌شود. بنابراین تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که هر روز یک فنجان اسفناج مصرف کنید و سالم بمانید. به شما انرژی می‌دهد و تمام روز شما را فعال نگه می‌دارد.

11.از حملات قلبی و تصلب شرایین جلوگیری می‌کند:

با گذشت سال‌ها چربی بیش از حد در رگ‌های شما ذخیره می‌شود و این منجر به ضخیم شدن شریان انسان می‌شود که منجر به سکته مغزی و تصلب شرایین می‌شود.

با این وجود، عروق در طی سال‌ها سخت می‌شوند و برای جلوگیری از این اتفاق باید اسفناج مصرف کنید که از این اتفاق جلوگیری می‌کند.

 این به دلیل ماده‌ای به نام لوتئین است وظیفه جلوگیری از ضخیم شدن عروق را بر عهده دارد. این ماده همچنین از خطرات ایجاد بیماری های قلبی جلوگیری می‌کند.

12.از کم خونی جلوگیری می‌کند:

اسفناج دارای مقدار زیادی آهن است که می‌تواند شما را از خطرات ابتلا به کم‌خونی نجات دهد. آهن همچنین برای خانم‌هایی که قاعدگی دارند، کودکان و بزرگسالان مفید است.

آهن همچنین باعث افزایش انرژی در بدن انسان می‌شود و همچنین به انتقال اکسیژن به تمام سلول های بدن کمک می‌کند.

13.پوست درخشان:

پوست شما بزرگ ترین و حساس ترین قسمت بدن شما است و اگر به دنبال بافت پوستی درخشان هستید، باید اسفناج مصرف کنید.

 با این حال پوست ما به مواد مغذی و مواد معدنی ضروری احتیاج دارد که برای سالم نگه داشتن آن لازم است و در نتیجه این سبزیجات برگ دار دوز مناسبی است که می‌تواند برای پوست شما مفید باشد.

 برخی از مواد مغذی حیاتی اسفناج شامل ویتامین اِی، ویتامین سی، ویتامین ای وویتامین کا است که نقش مهمی در سلامت پوست دارد.

14.از بروز آکنه جلوگیری می‌کند:

آکنه نوعی بیماری پوستی است که می‌تواند اعتماد به نفس شما را در جامعه کاهش دهد و همچنین می‌تواند به پوست شما آسیب برساند و جای زخم های پوستی باقی بماند.

اگر آکنه دارید، مقداری اسفناج مصرف کنید این باعث کاهش التهاب در پوست و کاهش آکنه می‌شود.

با تهیه مقداری خمیر اسفناج و افزودن کمی آب می‌توانید ماسک صورت را نیز تهیه کنید. پس از انجام این کار باید آن را بر روی صورت خود بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید. این باعث کاهش التهاب در پوست شما و از بین بردن آلودگی و چربی اضافی که باعث به وجود آمدن آکنه شده،می شود.

15.خواص ضد پیری طبیعی:

پیری زودرس یکی از رایج ترین مشکلاتی است که امروزه بیشتر جوانان با آن روبرو هستند. با اینحال اسفناج مملو از آنتی اکسیدان هایی است که تمایل دارند رادیکال‌های آزاد را که باعث پیری زودرس می‌‌شوند از بین ببرند و از آن جلوگیری کنند.

مصرف اسفناج به طور منظم به نفع پوست شما خواهد بود و به آن بافتی براق می‌بخشد. در عوض باعث جوانسازی پوست و جوان تر و سالم به نظر رسیدن شما می‌شود.

اسفناج

سوالات متداول:

اکنون که از طیف گسترده ای از فواید سلامتی مرتبط با این برگ سبز رنگ سالم مطلع شدید، در اینجا چند سوال متداول در مورد این برگ سبز آورده شده است که به شما اطلاعاتی در مورد سایر فواید سلامتی آن می‌دهد.

1. آیا اسفناج می‌تواند رنگ پوست شما را بهبود بخشد؟

بله ، به رنگ پوست کمک می‌کند و این به دلیل محتوای ویتامین K و فولات است. این مواد همچنین به کاهش آکنه ، تیرگی چشم کمک کرده و بافتی درخشان و درخشان به پوست شما می‌بخشد. 

بنابراین اگر می‌خواهید پوستی جوان و روشن داشته باشید ، باید مقداری اسفناج مصرف کنید زیرا این ابرغذا در کل می‌تواند برای پوست و سلامتی شما مفید باشد.

2. آیا اسفناج برای موهای شما نیز مفید است؟

دلیل اینکه چرا این سبزیجات برگ دار به عنوان یک غذای فوق العاده در نظر گرفته می‌شود این است که از نظر سلامت به طور کلی، پوست و مو فواید همه جانبه ای دارد. 

استفاده از کرم ها و ژل های مو باعث شده است که صنعت داروسازی ادامه یابد و در نتیجه از تمام روش های طبیعی جلوگیری از مشکلات مو جلوگیری شود.

 با این حال توصیه می‌شود که اسفناج مصرف کنید و این میزان ریزش مو را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد. این امر همچنین با ریزش مو مقابله کرده و به رشد سریع مو کمک می‌کند.

3. اسفناج از چه چیزی ساخته می‌شود؟

اسفناج از آب تشکیل شده است. به عنوان مثال یک فنجان اسفناج پخته شده حاوی 164 گرم آب است. این همان چیزی است که این سبزیجات برگ دار را برای داشتن پوست ، مو و سلامت کلی ضروری می‌کند.

 بنابراین مصرف آب کافی باعث تغذیه و رطوبت پوست ما می‌شود.

مصرف هر روز اسفناج چیز خوبی است زیرا این ابرغذا بیش از حد به سود شما خواهد رسید.

 با داشتن این گیاه که می‌تواند برای شما تقریباً همیشه مفید باشد، انتظار بیشتری برای زندگی دارید. 

از کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی گرفته تا دادن پوست درخشان، این غذای عالی بهترین غذایی برای کاهش وزن است که باید به لیست برنامه های غذایی روزمره و سالم خود اضافه کنید. بنابراین سالم زندگی کنید و به اسفناج بله بگویید.