۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

سهمیه مسکن‌ملی برای تهرانی‌ها افزایش یافت

۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۲۳:۴۷
کد خبر: 394418
سهمیه مسکن‌ملی برای تهرانی‌ها افزایش یافت

وزیر راه‌ و شهرسازی از افزایش سهمیه مسکن‌ملی برای تهران خبر داد و گفت: تصمیم داریم به سهمیه تهران در شهرهای جدید و بافت فرسوده اضافه کنیم تا امکان پاسخ‌گویی به متقاضیان کلان‌شهر تهران را داشته باشیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «محمد اسلامی» روز چهارشنبه در خصوص آمار ثبت‌نام در سامانه اقدام ملی مسکن، گفت: بخاطر حضور در جلسه هیات دولت آمار امروز را ندارم؛ اما روز گذشته ۲۳۰ هزار نفر به سامانه مراجعه کردند و مشکلی برای سامانه به وجود نیامد.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام در هر چهار استان  قم، خراسان شمالی و جنوبی و سیستان‌ و بلوچستان انجام شده است، گفت: در شهر قم با گذشت دو ساعت ظرفیت پر شد و در این شهر باید وارد فاز بعدی برای برنامه‌ریزی و شناسایی متقاضیان واقعی شویم.

اسلامی خبر داد که از ابتدای هفته آینده ثبت‌نام در سه استان دیگر طبق جدول استانی اعلام شده‌ انجام می‌شود.

به گفته اسلامی دولت مسیری آرام و مشخص برای خانه‌دار کردن مردم انتخاب کرده است به نحوی که تصمیمات کارشناسی گرفته شود و شناسایی دقیقی از متقاضیان واقعی مسکن انجام شود.

وی شناسایی متقاضیان واجد شرایط را یکی از برنامه‌های مهم دولت دانست.

اسلامی در خصوص شیوه خانه‌دار شدن مردم در این طرح، گفت: بر اساس دو روش مردم می‌توانند صاحبخانه شوند اول اینکه تعدادی از متقاضیان را به شرکت‌های مجری پروژه‌های ساخت خانه معرفی می‌کنیم و در برخی شهرها نیز زمین را به صورت فردی یا گروهی در اختیار مردم قرار می‌دهیم تا با مشارکت از مزایای طرح اقدام ملی مسکن بهره‌مند شوند و خودشان خانه‌های خود را بسازند. در این صورت گستره وسیع‌تری در این طرح به خدمت گرفته می‌شود و مردم می‌توانند با سلیقه خود طبق مقررات ملی نسبت به احداث واحدهای مسکونی اقدام کنند.

اسلامی از افزایش سهمیه مسکن ملی برای تهران خبر داد و گفت: تصمیم داریم به سهمیه تهران در شهرهای جدید و بافت فرسوده اضافه کنیم تا امکان پاسخ‌گویی به متقاضیان کلان‌شهر تهران را داشته باشیم.

وی‌گفت: اکنون در شهرهای جدید ساخت خانه شروع شده است و در تهران هم بعد از مراسم کلنگ‌زنی با حضور رئیس‌جمهوری(مسکن تهرانسر) پروژه‌ها فعال هستند.

اسلامی خبر داد که ثبت نام ۲۰ هزار نفر در بافت فرسوده صورت گرفته است و گفت: این افراد کسانی هستند که خودشان می‌خواهند خانه فرسوده خود در بافت فرسوده را بازسازی کنند.