۰ نفر

توافق برای باز شدن قفل واحدهای پردیس

۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۳۱
کد خبر: 275283
توافق برای باز شدن قفل واحدهای پردیس

براساس اعلام شرکت عمران شهر جدید پردیس، پیمانکار فاز ۵ قول مساعد داده تا ظرف روزهای آینده واحدهای آماده را تحویل دهد و عملیات ساخت و ساز در فازهای ۵ و ۹ جدید را از سر بگیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در روزهای اخیر متقاضیان مسکن مهر فاز ۵ پردیس گلایه‌هایی نسبت به عدم تحویل واحدهای خود با گذشت سه ماه از وعده داده شده ابراز کردند. بر این اساس روز دوشنبه بین شرکت توسعه شهرسازی ایرانیان به عنوان پیمانکار و شرکت عمران شهر جدید پردیس برای ایجاد گشایش‌هایی در این زمینه  توافق شده است.

روابط عمومی شرکت عمران پردیس در این زمینه اعلام کرد: "با توافقات صورت گرفته ما بین شرکت عمران شهر جدید پردیس و انجمن انبوه سازان (شرکت توسعه شهرسازی ایرانیان)، مقرر شد از روزهای آینده قفل واحدها باز شود و تحویل واحدهای آماده به متقاضیان آغاز شود. همچنین طبق این تفاهم بین دو طرف تعیین شد که همانند گذشته شرکت عمران شهر جدید پردیس طبق کارکرد شرکت سازنده، پرداختی مالی داشته باشد. بعد از رفع این مشکلات فی مابین، شرکت توسعه شهرسازی ایرانیان متعهد شد پیمانکاران خود را مجددا به فازهای ۵ و ۹ جدید پردیس فرابخواند تا هرچه سریع‌تر ساخت پروژه‌های مسکن مهر از سر گرفته شود. گفتنی است پیش از این اختلافاتی میان شرکت عمران شهر جدید پردیس و پیمانکار فاز ۱۱ پردیس وجود داشته که بعد از جلسات مختلف و توافقات حاصل شده، شرکت توسعه شهرسازی نیز متعهد شد اکیپ‌های اجرایی خود را به محل پروژه‌ها بازگرداند و بعد از وقفه‌ای چند روزه، کار ساخت پروژه‌ها را مجددا آغاز کند".

هفته‌ی قبل گروهی از متقاضیان مسکن مهر فاز ۵ پردیس در اعتراض به افزایش ۷ تا ۸ میلیون تومان واحدها که قبلا قیمت آن نهایی شده بود با خبرنگاران تماس گرفته و اعلام کردند که قصد دارند روز جمعه ۴ اردیبهشت ماه در اطراف این واحدها چادر بزنند. به دنبال آن با پیمانکار مربوطه تماس گرفتیم. ایرج رهبر ادعا کرد شرکت عمران از متقاضیان ۷۵ میلیون تومان گرفته ولی به ما ۵۶ میلیون تومان داده است. پس از آن روابط عمومی شرکت عمران اعلام کرد که پس از گذشت ۶ سال، پیشرفت فیزیکی شرکت سازنده در فاز ۵ و ۹ جدید، در بخش ساخت حدود ۷۱ درصد و پیشرفت فیزیکی در بخش آماده‌سازی و محوطه‌سازی حدود ۲۸ درصد بوده که از کلیه فازهای مسکن مهر شهر جدید پردیس عقب‌تر بوده و شایسته نیست متقاضیان محترم این فاز نیز بیشتر از این منتظر تکمیل واحدهای خود باشند. حالا هم ظاهرا عمران و پیمانکار به توافق رسیده‌اند تا واحدهای متقاضیان را تحویل دهند. با این وجود پی‌گیری‌های رسانه‌ای  از متقاضیان و مسوولان برای حصول نتیجه‌ی نهایی ادامه خواهد یافت.