۰ نفر

بهترین ویژگی‌ های آفیس ۲۰۲۱ را بشناسید

۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۰۰
کد خبر: 565992
بهترین ویژگی‌ های آفیس ۲۰۲۱ را بشناسید

در اسفند ۱۳۹۹، مایکروسافت آفیس ۲۰۲۱ را معرفی کرد و اخیرا تاریخ انتشار آن مشخص شده است. آفیس۲۰۲۱ در ۱۳مهر ۱۴۰۰ یا همان ۵ اکتبر ۲۰۲۱ همراه با ویندوز۱۱ در دسترس کاربران عادی ویندوز و مک قرار خواهد گرفت. هفته گذشته آفیس نسخه LTSC برای کاربران دولتی و تجاری ویندوز و مک منتشر کرده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جام جم، آفیسLTSC برای افرادی که امکان اتصال به فضای مجازی را ندارند، مناسب خواهد بود. ویژگی‌هایی مانند حالت تاریک بهبودیافته در ورد و آرایه‌های پویا و XLOOKUP در اکسل برای کاربران آفیسLTSC فراهم شده است که به احتمال زیاد خواهید توانست در آفیس۲۰۲۱ نیز این ویژگی‌ها را مشاهده کنید.

 طبق اخبار منتشر شده، مایکروسافت هر دو نسخه ذکرشده را برای سیستم‌های ۳۲بیتی و ۶۴بیتی به مدت پنج سال پشتیبانی خواهد کرد. همچنین مایکروسافت انتشار نسخه دائمی دیگری از مجموعه آفیس را تایید و اعلام کرد خبرهای بیشتری درباره نسخه‌های بعدی محصولات دیگر شرکت خود مانند اسکایپ و شرپوینت سرور منتشر خواهد کرد. با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های جدید آفیس۲۰۲۱ آشنا شوید.
 

ویژگی‌های جدید آفیس۲۰۲۱

مایکروسافت در آوریل۲۰۲۱ اولین نسخه بتای آفیس۲۰۲۱ را منتشر کرد.طبق نسخه بتا و گفته‌های سایت مایکروسافت، ویژگی‌های زیر در نسخه نهایی آفیس۲۰۲۱ وجود خواهد داشت:
 
 Line Focus: این ویژگی به کاربر کمک می‌کند هنگام نوشتن روی یک خط از ورد تمرکز کند. این ویژگی به‌شکلی طراحی شده است که به افزایش خوانایی اسناد و کاهش حواس‌پرتی کاربر منجر شود.
 
 XLOOKUP: با این ویژگی جست‌وجو در اسناد اکسل آسان‌تر خواهد شد. در هر بخش یا ردیف اکسل به‌آسانی خواهید توانست موارد مورد نظر خود را پیدا کنید. به عنوان مثال، با این ویژگی می‌توانید با کد کارمند، نام او را پیدا کنید.
 
Dark Mood: حالت تاریک کمی بهبود خواهد یافت تا ورد و سایر محصولات آفیس تاریک‌تر دیده شود. با این ویژگی نوشتن و ویرایش در آخر شب‌ها بسیار آسان‌تر خواهد شد. در نسخه‌های قبلی آفیس فقط امکان تاریک کردن طرفین اسناد وجود دارد ولی با حالت تاریک جدید خواهید توانست اسناد را به‌طور کامل تاریک کنید.
 آرایه‌های پویا در اکسل: با این ویژگی محاسبات سریع‌تر انجام خواهد شد. شش تابع جدید شامل فیلتر، مرتب‌سازی، مرتب‌سازی برحسب،UNIQUE،SEQUENCEو RANDARRAY نیز در دسترس خواهد بود.
 
تابع LET در اکسل: تابعLET اسامی را به نتایج محاسبه اختصاص می‌دهد. با این ویژگی جدید قادر خواهید بود محاسبات، مقادیر و نام‌های تعریف شده را درون یک فرمول ذخیره کنید.
 
تابع XMATCH در اکسل: با این تابع خواهید توانست یک مورد خاص را در یک آرایه یا سلول‌های اکسل جست‌وجو کنید.
 
 ضبط بهبودیافته و جدید اسلایدشو در پاورپوینت: این ویژگی جدید به شما اجازه خواهد داد ویدئو، قلم و لیزر اسلایدشو را ضبط کنید. شما می‌توانید ضبط اسلایدشو را شروع کنید و همزمان درباره اسلایدها حرف بزنید.
 
 بازپخش حرکت قلم در پاورپوینت: با این ویژگی خواهید توانست مرحله به مرحله مانند یک فیلم کوتاه حرکت قلم را ببینید یا به دیگری نشان دهید. همچنین می‌توانید بازپخش را متوقف کرده و محل شروع آن را انتخاب کنید.
 
 تنظیم عناصر اسلایدها برای اسکرین ریدرها در پاورپوینت: برخی افرادی که دچار اختلالات بینایی هستند از اسکرین ریدرها استفاده می‌کنند. ترتیب عناصر اسلایدها را اسکرین ریدر ببینید و اگر لازم است آنها را دوباره تنظیم کنید تا تأثیر پیام شما افزایش یابد.
 
مترجم و قلم در اوت لوک: با این ویژگی جدید به‌آسانی خواهید توانست متن ایمیل‌ها را درون اوت لوک به ۷۰زبان دنیا ترجمه کنید. همچنین می‌توانید در حاشیه عکس‌های ایمیل بنویسید یا اشکالی را با انگشت، قلم یا موس رسم کنید.
 
 جست‌وجوی فوری در اوت لوک: با این ویژگی در سریع‌ترین زمان ممکن خواهید توانست ایمیل‌های موردنظر خود را پیدا کنید. برای استفاده از این ویژگی، نوار جست‌وجو در بالای نوار اوت لوک را انتخاب کنید.
 بهبود صفحه شروع: صفحه شروع و نوارهای آن در اکسل، ورد، پاورپوینت و اوت لوک تغییر یافته است تا تجربه بهتری را برای کاربر ایجاد کند.
 
جعبه جست‌وجوی جدید در بسیاری از اپلیکیشن‌های آفیس: این ابزار قدرتمند به شما کمک می‌کند متن یا دستور موردنظر خود را به‌سرعت پیدا کنید.
 
 بهبودعملکرد: عملکرد، پایداری و سرعت در ورد، اکسل، پاورپوینت و اوت لوک بهبود یافته است. تابع‌های جمع، میانگین و شمارش اکسل با سرعت بیشتری عمل خواهند کرد.
 
بهبود نوار رسم: با این ویژگی جدید خواهید توانست به‌آسانی به نوار رسم دسترسی پیدا کرده و رنگ قلم‌های خود را در یک مکان عوض کنید. در آفیس۲۰۲۱ خواهید توانست به ابزارهایی مانند Lasso و Point Eraser دسترسی پیدا کنید.
 
 ذخیره همزمان تغییرات در ورد، اکسل و پاورپوینت: فایل‌های خود را به وان درایو یا شرپوینت آپلود کنید تا از ذخیره خودکار تمام آپدیت‌های خود اطمینان یابید. پشتیبانی از فرمت اوپن داکیومت (ODF): فرمت متن باز اسناد اداری در ورد، اکسل و پاورپوینت در دسترس خواهد بود. حذف یا لینک‌دهی دوباره به جداول در اکسس: این ویژگی براساس بازخوردهای کاربران بهبود داده شده است. نگهداری Tabها در پایگاه داده‌ها در اکسس: با این ویژگی به‌آسانی خواهید توانست تب‌های فعال را ببینید. آنها را برای تنظیم دوباره بکشید و پایگاه داده‌ها را با کلیک ببندید.  Sketched style outline: با این ویژگی خواهید توانست اشکالی با ظاهری غیررسمی در ارائه‌های خود داشته باشید. شما می‌توانید گزینه‌های خمیده، خط‌خطی و دلخواه را در مسیر Format Shape > Line > Sketched style در اکسل، پاورپوینت و ورد امتحان کنید.

 اگر می‌خواهید از فضای ابری و اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی بهره‌مند شوید، بهتر است از آفیس۳۶۵ استفاده کنید، زیرا در آفیس۲۰۲۱ این ویژگی‌ها گنجانده نشده است. فرق اصلی این دو نسخه، نحوه پرداخت برای خرید آنهاست. شما می‌توانید آفیس ۲۰۲۱ را فقط یک بار خریداری و برای مدت نامحدودی از آن استفاده کنید. اما برای استفاده از آفیس۳۶۵ باید حق اشتراک بپردازید به عنوان مثال ۹۹/۶۹ دلار در هر سال. همچنین بهتر است بدانید آفیس۳۶۵ به‌صورت منظم ویژگی‌های جدیدی دریافت می‌کند. این در حالی است که آفیس۲۰۲۱ مایکروسافت هیچ آپدیتی به جز آپدیت‌های امنیتی دریافت نخواهد کرد. اگر درباره قیمت آفیس۲۰۲۱کنجکاو هستید،باید بگوییم شرکت مایکروسافت هنوز هیچ خبری در این باره منتشر نکرده است.