۰ نفر

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران مطرح کرد؛

هشدار درباره کلاهبرداری در شبکه شاد

۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۷
کد خبر: 489505
هشدار درباره کلاهبرداری در شبکه شاد

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران ضمن بیان اینکه درخواست‌هایی با موضوع واریز وجه در شبکه شاد را نادیده بگیرید ، تصریح کرد : استفاده از شبکه شاد برای دانش آموزان رایگان بوده و نیازی به پرداخت وجه بابت تایید اکانت و یا موارد دیگرنیست.

به گزارش اقتصادآنلاین، سرهنگ رضا ملوکی رییس پلیس فتا شرق استان تهران در این باره اظهار داشت: نرم‌افزار آموزشی شاد یک پیام‌رسان بوده و این نوع سوء استفاده‌ ممکن است در بستر هر پیام رسان دیگری نیز رخ دهد؛ مخاطبان باید هوشیار بوده و فریب فرصت طلبان در فضای مجازی را نخورند؛ زیرا هر پیامی که برای آنها ارسال می‌شود از سوی آموزش و پرورش نیست.

وی افزود: هشدارهایی زیادی در خصوص کلاهبرداری‌های مشابه با ترفند واریز وجه توسط کارشناسان پلیس فتا تهیه شده و از کاربران و خانواده‌ها خواسته می‌شود، به پیام‌های که در آن درخواست پرداخت حق اشتراک، هزینه تایید اکانت و ... می‌شود اعتنا نکنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: استفاده از شبکه شاد برای دانش آموزان رایگان بوده و نیازی به پرداخت وجه بابت تایید اکانت و یا موارد دیگرنیست و شهروندان در صورت مشاهده چنین مواردی حتما آن را گزارش کنند.

رییس پلیس فتا شرق استان تهران خاطرنشان کرد: عموم مردم می‌توانند در صورت مواجهه با هرنوع مشکلی با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی ؛ گزارش و درخواست خود را ثبت و از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند.