۰ نفر

برای کسب تاییدیه رگولاتور؛

نام رمز ارز فیس بوک تغییر کرد

۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۸
کد خبر: 486668
نام رمز ارز فیس بوک تغییر کرد

پروژه رمزارز لیبرا که مورد حمایت فیس بوک قرار دارد، در تلاش برای نشان دادن استقلال این پروژه و کسب تاییدیه رگولاتوری، نامش را به دیم (Diem) تغییر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، طرح رمزارز لیبرا سال گذشته از سوی فیس بوک مطرح شد و پس از این که رگولاتورها و بانکهای مرکزی نسبت به تاثیر آن روی ثبات مالی، تضعیف کنترل روی سیاست پولی و تهدید شدن حریم خصوصی ابراز نگرانی کردند، این پروژه در آوریل تضعیف شد.

استوارت لوی، مدیرعامل انجمن دیم که پروژه سکه دیجیتالی دیم را دنبال می کند، اعلام کرد تغییر نام در راستای تلاش برای تاکید روی یک ساختار ساده تر و بهسازی شده صورت گرفته است.

وی به رویترز گفت: نام ابتدایی که به مسیر اولیه پروژه مرتبط بود، در پذیرش از سوی رگولاتورها با مشکل روبرو شد و ما آن پیشنهاد را تغییر دادیم. دیم در لاتین به معنای "روز" است و اکنون ما قصد داریم یک سکه دیجیتالی تحت حمایت دلار عرضه کنیم.

استوارت لوی به زمان عرضه این سکه دیجیتالی اشاره نکرد اما روزنامه فایننشیال تایمز هفته گذشته اعلام کرده بود این پول دیجیتالی ممکن است تا ژانویه عرضه شود و عرضه آن به موافقت دیده بان بازارهای سوییس مشروط است.

فیس بوک که در ماه مه نام واحد پرداخت پول خود را از "کالیبرا" به "نووی فایننشیال" تغییر داد، یکی از ۲۷ عضو انجمن دیم مانده که سابق بر این انجمن لیبرا نام داشت. دیوید مارکوس، مدیر نووی یکی از پنج عضو هیات مدیره دیم است.

استوارت لوی درباره ادامه حضور فیس بوک در این پروژه گفت: شرکت فیس بوک یکی از اعضای مهم این انجمن است. ما به دنبال این نیستیم که همه ارتباطاتمان را قطع کنیم. هدف از تغییر نام برای نشان دادن این بوده که ما به صورت خودمختار و مستقل عمل می کنیم.

وی همچنین گفت: دیم قصد دارد با متمرکز شدن به جنبه های مورد نگرانی رگولاتورها و دولتهای غربی نظیر کنترل تحریمها و جرایم مالی، خود را از همتایانش متمایز کند.

بر اساس گزارش رویترز، این پروژه اعلام کرده که سیاستهایی را برای مقابله با پولشویی، فاینانس تروریسم و پایبندی به تحریمها طراحی خواهد کرد و طرحهای اولیه خود را برای این که اجازه دهد هر کسی به شبکه اش ملحق شود را کنار گذاشته است.