۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

هزینه آماده‌سازی هر واحد مسکن مهر ۲۰۰ میلیون تومان

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۱۶
کد خبر: 840531
هزینه آماده‌سازی هر واحد مسکن مهر ۲۰۰ میلیون تومان

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی آماده‌سازی هر واحد مسکونی ۲۰۰ میلیون تومان هزینه برمی‌دارد که در خصوص باقیمانده‌های مسکن مهر، دولت آنرا متقبل شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ مهرداد بذرپاش در دومین روز همایش گروه‌های جهادی و مردمی با اشاره به اینکه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد، گفت: با احتساب زمین‌های روستایی، شهری و شهرهای جدید ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

بذرپاش با تاکید بر اینکه دو پروژه بزرگ طرح نهضت ملی مسکن و پروژه ایران راه به عنوان پروژه‌های کاربردی دولت سیزدهم در مجموعه وزارت راه و شهرسازی است، گفت: پروژه ایران راه به این معناست که ایران سرزمین فرصت‌های لجستیکی و ترانزیتی است. همچنین با توجه به اینکه مردم در حوزه بهره‌مندی از فرصت‌های لجستیکی و ترانزیتی از مجموعه وزارت راه و شهرسازی مطالباتی دارند در این بخش کارهای مهمی در حوزه بین‌الملل انجام شده است.

در ۹ ماهه ۱۴۰۲ رشد بخش مسکن و ساختمان به مثبت ۴.۸ رسید

او ادامه داد: زمانی که دولت را تحویل گرفتیم توسعه مسکن و ساختمان طبق اعلام مرکز آمار و بانک مرکزی به ترتیب منفی ۱۳.۵ و منفی ۱۵.۴ بود. در ۹ ماهه ۱۴۰۲ رشد بخش مسکن و ساختمان به مثبت ۴.۸ رسید.

حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد تعاونی‌های مسکن مشکلاتی در تکمیل واحدهای اعضای خود دارند

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد تعاونی‌های مسکن مشکلاتی در تکمیل واحدهای اعضای خود دارند.

او ادامه داد: با تلاش‌های دولت سیزدهم هم اکنون احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در سراسر کشور به دو میلیون و ۵۶۸ هزار واحد رسیده است. همچنین در بافت فرسوده نوسازی واحدهای مسکونی این بافت‌ها از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون از ۲۷۰ هزار واحد عبور کرده است بخشی از این‌ واحدها تکمیل شده است.

او ادامه داد: در پروژه مسکن مهر در مجموع ۸۰۰۰ هکتار زمین وارد عملیات ساخت مسکن در کشور شد و امروز با احتساب زمین‌های روستایی، شهری و شهرهای جدید ۱۰۰ هزار هکتار زمین این کلان پروژه تامین شده است و تابستان امسال این رقم به ۱۲۰ هزار هکتار خواهد رسید.

بذرپاش گفت: در ابتدای دولت سیزدهم ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده تکمیل به دولت به ارث رسید که متقاضیان برخی از این واحدها از سال‌های ۸۹ و ۹۰ منتظر تحویل بودند که با تلاش‌های دولت سیزدهم ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و باقیمانده نیز در تعهد دولت است تا تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

آماده‌سازی هر واحد مسکونی ۲۰۰ میلیون تومان هزینه برمی‌دارد

بذرپاش افزود: آماده‌سازی هر واحد مسکونی ۲۰۰ میلیون تومان هزینه برمی‌دارد که در خصوص باقیمانده‌های مسکن مهر، دولت این هزینه را متقبل شده است.

او با اشاره به اینکه ترانزیت به اندازه نفت می‌تواند برای کشور درآمدزایی داشته باشد و باید از این ظرفیت بهره لازم را برد تاکید کرد: با تصمیمات درستی که در شورای بنیاد مسکن گرفته شد و همچنین در همکاری با وزارت راه و شهرسازی واگذاری یک میلیون قطعه زمین روستایی به مردم در برنامه قرار گرفته است که تاکنون ۶۷۰ هزار قطعه زمین شناسایی شده است. همچنین در بخش ساخت واحدهای مسکونی روستایی از ۱۰۰ هزار واحد عبور کرده‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha