۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

کانادا؛ چهارمین زیست‌بوم استارتاپی برتر جهان/ ۴۷شرکت در آستانه تبدیل شدن به یونیکورن

۹ آبان ۱۳۹۹، ۹:۰۹
کد خبر: 477624
کانادا؛ چهارمین زیست‌بوم استارتاپی برتر جهان/ ۴۷شرکت در آستانه تبدیل شدن به یونیکورن

نیروی کار ماهر، زیرساخت‌های اقتصادی مناسب، ارتباطات گسترده با بازارهای جهانی، نظام آموزشی کارآمد و ... کانادا را تبدیل به یکی از کشورهای جذاب برای فعالان حوزه نوآوری و استارتاپ کرده است. این کشور بر اساس رتبه‌بندی موسسه StartupBlink در سال 2020، با یک پله سقوط نسبت به سال گذشته در جایگاه چهارم برترین زیست‌بوم‌های استارتاپی جهان قرار دارد.

اقتصاد آنلاین – سجاد رفیع؛ بر اساس رتبه‌بندی موسسه StartupBlink در سال 2020، کانادا در رتبه چهارم برترین زیست‌بوم‌های استارتاپی جهان قرار دارد. رتبه‌ای که البته حاکی از سقوط یک پله‌ای این کشور نسبت به سال گذشته میلادی در این زمینه است. در همین رابطه، آمریکا، بریتانیا و رژیم اسرائیل به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم فهرست را به خود اختصاص داده‌اند. 

کارشناسان موسسه StartupBlink، وجود شرایط بسیار مناسب برای شکل‌گیری یونیکورن (استارتاپ‌هایی با ارزش بیش از یک میلیارد دلار) را مهمترین وجه تمایز این کشور نسبت به سایر زیست‌بوم‌های مطرح در زمینه فعالیت‌های استارتاپی می‌دانند. در همین راستا می‌توان به تبدیل شدن استارتاپ آموزشی ApplyBoard به یونیکورن پس از جذب 100 میلیون دلار سرمایه اشاره کرد (در همین زمینه، گزارش موسسه Narwhal حاکی از پیوستن 47 استارتاپ کانادایی به جمع یونیکورن‌ها در آینده‌ای بسیار نزدیک است). کارشناسان این موسسه همچنین به نظام کارآمد اداری و وفور منابع طبیعی در کانادا به عنوان دو مورد از مهمترین دلایل جذابیت فراوان این کشور برای شرکت‌های استارتاپی و فعالان حوزه نوآوری اشاره می‌کنند. 

وضعیت شهرهای مختلف کانادا

آخرین رتبه‌بندی موسسه StartupBlink حاکی از تنزل جایگاه شهرهای تورنتو و ونکوور (به عنوان مهمترین قطب‌های نوآوری و فعالیت‌های استارتاپی کانادا) در میان برترین شهرهای استارتاپی جهان است. این دو شهر به ترتیب با سقوط 9 و 12 پله‌ای نسبت به سال گذشته میلادی در رتبه‌های 24 و 37 شهرهای مورد بررسی (1000 شهر) قرار گرفته‌اند. در اینجا، لازم به ذکر است که جایگاه تورنتو در فهرست سال 2019 نسبت به سال پیش از آن نیز سقوط چهار پله‌ای را تجربه کرده بود. در همین رابطه، مونترال بدون تغییر نسبت به سال گذشته همچنان در جایگاه 49 قرار داشته و اوتاوا با 6 پله صعود، رتبه 57 جهان را به خود اختصاص داده است.

نوآوری در کنترل اپیدمی کووید 19

با توجه به بروز اپیدمی کووید 19 و تاثیرات گسترده اقتصادی و اجتماعی آن بر روی جامعه جهانی، موسسه StartupBlink بخشی از گزارش سال جاری خود را به بررسی عملکرد کشورهای مختلف در کنترل این اپیدمی اختصاص داده است. بر اساس این بخش از گزارش، کانادا سومین کشور برتر جهان در زمینه نوآوری‌های ویژه مواجهه با ویروس کرونا است. تورنتو نیز موفق به اخذ رتبه چهارم در میان شهرهای مختلف جهان شده است.