۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش ۱۵درصدی سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های حوزه آموزش/ نقش چشمگیر استونی در گسترش آموزش آنلاین

۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۲۷
کد خبر: 477474
افزایش ۱۵درصدی سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های حوزه آموزش/ نقش چشمگیر استونی در گسترش آموزش آنلاین

منافع سرشار حاصل از شیوه آموزشی آنلاین طی چند ماه گذشته، بازگشت کامل کشورها به شیوه‌های سنتی آموزش پس از اتمام بحران کنونی را مورد تردید جدی قرار داده است. در همین رابطه، اروپا به عنوان یکی از کانون‌های اصلی اپیدمی کووید 19 شاهد تحولات مثبت بسیاری در حوزه آموزش خود بوده است. دستاوردی که بیش از هر چیز مرهون عملکرد مناسب و منسجم استارتاپ‌های آموزشی در این قاره است.

اقتصاد آنلاینسجاد رفیع؛ بروز اپیدمی کووید 19 و عدم امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان و دانشجویان کشورهای مختلف در مدارس و دانشگاه‌ها منجر به افزایش اتکای دولت‌ها به شیوه‌ آموزشی آنلاین شد.

بسیاری از دولتمردان در کشورهای مختلف، در ابتدا به این موضوع به چشم یک رویداد موقت و ابزاری برای عبور از بحران می‌نگریستند. با این حال، منافع حاصل از آموزش آنلاین به گونه‌ای بوده که مساله بازگشت کامل به شیوه‌های سنتی آموزش در دوران پسا کرونا را مورد تردید جدی قرار داده است.

امکان دسترسی افراد در هر مکان و زمان به دوره‌های مختلف آموزشی را می‌توان به عنوان مهمترین دلیل افزایش اقبال عمومی نسبت به آموزش آنلاین دانست. در همین رابطه، همزمان شاهد افزایش چشمگیر فعالیت بسیاری از شرکت‌ها و استارتاپ‌های حوزه آموزش در جهت پاسخگویی به تقاضای ایجاد شده هستیم. افزایش 15 درصدی میزان سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر در این حوزه نسبت به سال 2019 را در همین راستا می‌توان تفسیر کرد. در همین زمینه، اروپا به عنوان یکی از کانون‌های اصلی بحران کرونا، طی چند ماه گذشته شاهد تحولات بسیاری در فعالیت‌های نوآورانه و استارتاپی خود در حوزه آموزش بوده است که در ادامه به تشریح برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

• میزان جذب سرمایه توسط استارتاپ‌های آموزشی اروپا، همزمان با گسترش اپیدمی کووید 19 افزایش چشمگیری را تجربه کرده است. در همین راستا می‌توان به جذب سرمایه 8.3 میلیون دلاری توسط شرکت اتریشی GoStudent، جذب سرمایه 4.4 میلیون دلاری توسط استارتاپ بریتانیایی MyTutor و ... با هدف گسترش و ارتقاء دوره‌های آموزشی آنلاین اشاره کرد.

 در این زمینه بخوانید:

• بسیاری از استارتاپ‌های اروپایی با تمرکز بر روی برخی حوزه‌های خاص، نقش بسزایی در ارتقاء کیفیت شیوه‌ آموزشی آنلاین داشته‌اند. در همین زمینه می‌توان به فعالیت قابل تحسین استارتاپ‌هایی مانند Kognity و Lix Technologies در حوزه آموزش دانش‌آموزان (از طریق ارائه منابع درسی هوشمند) و Graduway و Teacherly در سطح آموزش عالی (از طریق ارائه انواع دوره‌های آموزشی دیجیتال) اشاره کرد.

• دولتمردان استونی به عنوان یکی از قطب‌های نوآوری اروپا در حوزه آموزش، در روزهای نخستین بروز بحران کرونا از قصد خود برای استفاده از تمام امکانات و تجهیزات این کشور در حوزه آموزش دیجیتال برای کمک به بهبود وضعیت سایر کشورهای اروپایی در این زمینه خبر دادند. اقدامی که نقش بسیار مهمی در تسریع روند شکل‌گیری شیوه‌های غیر حضوری آموزش در برخی از کشورهای نه چندان قدرتمند در این حوزه داشت.

• شواهد موجود حاکی از آن است که طی چند ماه گذشته، استارتاپ‌های آموزشی لندن (به عنوان بزرگترین زیست‌بوم استارتاپی اروپا در حوزه آموزش) بزرگترین نقش را در گسترش و ارتقاء آموزش آنلاین در کشورهای اروپایی داشته‌اند. در همین رابطه، استارتاپ‌های پاریس و برلین در رتبه‌های بعدی قرار دارند.