۰ نفر

طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۱۲
کد خبر: 840341
طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه

سرپرست وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان افغانستان امروز (یکشنبه) در دیدار با کاردار سفارت جمهوری ترکیه در کابل خواهان گسترش همکاری‌های اقتصادی دوجانبه شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که در این دیدار درباره روابط دوجانبه، اقدامات مثبت اخیر در افغانستان و سفر هیات‌های بلندپایه سیاسی و اقتصادی بسیاری از کشورها به افغانستان گفت‌وگو شده است.

مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان در این دیدار، موضع تجاری ترکیه در برابر رژیم صهیونیستی را ستایش کرد و درباره آغاز تجارت با ترکیه از طریق راه لاجورد و برپایی نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان با تلاش تجار هر دوکشور سخن گفت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری باختر، جنگ اونال کاردار سفارت ترکیه در افغانستان نیز گفت که آنان از پیشرفت‌های اخیر در افغانستان خرسند هستند و دوطرف باید برای گسترش روابط افغانستان و ترکیه به شکل مشترک تلاش کنند.

وی افزود که در روزهای آتی پروازهای شرکت‌ هواپیمایی «ترکیش ایرلاینز» به کابل آغاز می‌شود.

در این دیدار، دوطرف با اشاره به روابط «خوب و تاریخی» افغانستان و ترکیه، بر تلاش مشترک برای دستیابی به انتظارات دو کشور تاکید کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha