۰ نفر

چرا به نرم افزار CRM نیاز داریم؟/ هفت دلیل قانع کننده برای خرید نرم افزار CRM

۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۰۴
کد خبر: 464929
چرا به نرم افزار CRM نیاز داریم؟/ هفت دلیل قانع کننده برای خرید نرم افزار CRM

استفاده از یک نرم افزار CRM در کسب و کار شما تحولات مثبتی ایجاد خواهد کرد. و با بهینه سازی راهبرد های بازاریابی، افزایش میزان فروش و بهبود روابط و تعاملات با مشتریان را به همراه خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین، با استفاده از یک نرم افزار CRM میتوانید تحلیلهای دقیقتری از دادهها و اطلاعات مربوط به مشتریان داشته باشید و از این تحلیل ها برای بررسی و افزایش کیفیت فرایندهای فروش و بازاریابی کسب و کارتان بهره ببرید.

کسب و کار ها برای موفق شدن و موفق باقی ماندن ناگزیر به ایجاد و حفظ ارتباطات سازنده با مشتریان هستند. متاسفانه فرایند ایجاد اینگونه ارتباطات موفق کمی پیچیده است. اینجاست که نقش و تاثیر استفاده از یک نرم افزار CRM پررنگ میشود. با استفاده از سیستم پایگاه داده اینگونه نرم افزارها، کسب و کارها به راحتی قادر خواهند بود اطلاعات ضروری مانند تعاملات پیشین، لیست خریدهای گذشته و سبد خرید فعلی را رصد کرده و بر اساس این اطلاعات، گردش کار و نحوه ارتباط با مشتری را بهینه سازی کنند.  

اگر برای ارتقاء سطح کیفیت ارتباطات با مشتریانتان از نرم افزار CRM استفاده نمیکنید، شاید زمان آن رسیده که جدی تر به این مسئله فکر کنید و برای بهبود سطح کیفی ارتباطات خود از ابزارهای مدرن بهره ببرید. در ادامه هفت دلیل اصلی برای استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان یا همان CRM را شرح می دهیم. پس از مطالعه این مطلب می توانید به این سوال پاسخ دهید که آیا استفاده از نرم افزار CRM برای کسب و کار شما ضروری است؟

هفت دلیل استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان

1. بهینه سازی روند بازاریابی

بازاریابان در هر کسب و کاری، همیشه در حال تحقیق برای پیدا کردن و مورد هدف قرار دادن جامعه ای از مشتریان مناسب هستند؛ در این جهت یک نرم افزار CRM می تواند با کشف نیازهای مشتریان و مشخص کردن رفتار آنها نقش بزرگی در پیشرفت کسب و کارها ایفا کند.  یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان، داده های مربوط به رفتار مشتری را در اختیار تیم بازاریابی قرار می دهد تا با استفاده از این اطلاعات، مناسب ترین زمان و روش برای ارائه پیشنهاد فروش به هر مشتری را پیدا کرده و از اطلاعات به دست آمده در جهت افزایش میزان مشتریان احتمالی استفاده کند.

1

2. بهینه سازی فرایند گردش کار 

نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری، با استفاده از مجموعه ای از ابزارها و فرایندها بار وارد و ذخیره کردن حجم زیادی از داده های مرتبط با رفتار مشتری را از دوش کسب و کارها بر می دارند. فرآیندهای گردش کار، عملیات ها و کارهای روتین فروش مانند ورود اطلاعات را به صورت خودکار انجام می دهد تا کارشناسان فروش زمان بیشتری برای تحقیقات بازار و یافتن روش های نوین فروش در اختیار داشته باشند. برای مثال یکی از گردش کارهای رایج در نرم افزار CRM شرکت داناپرداز ارسال ایمیل دوره ای به مشتریان سابق است. این فرآیند به صورت خودکار انجام می شود و و به مشتری این حس را منتقل می کنید که کسب و کار شما تمام توجهش را به او معطوف کرده است. 

3. بهینه سازی فرایند آنالیز دادهها 

نرم افزار CRM داده ها و اطلاعات بسیار ارزشمندی در زمینه فعالیت های بازاریابی را در اختیار شما قرار خواهد داد. با استفاده از این اطلاعات می توانید کمپین های بازاریابی را دقیق تر و قدرتمندتر طراحی کنید و با توجه به داده های آماری به دست آمده از مشتریان، می توانید پیشنهاد های فروش را مطابق با سلیقه هر مشتری ارائه کرده و میزان فروش خود را افزایش دهید. 

 گزارشهای استاندارد و شخصی سازی شده قابل ارائه توسط نرم افزار CRM به کسب و کارها بینشی ارزشمند در زمینه فعالیت ها و کمپین های مختلف، عملکرد هر کارشناس و درصد پایداری استراتژی های مدیریت ارتباط با مشتریان ارائه می دهد. به همین دلیل است که اکثر شرکت های موفق، به جای صرف ساعت ها زمان برای تحلیل و آنالیز داده های مختلف، از یک نرم افزار CRM استفاده می کنند.

 

3

4.ارتقاء کیفیت ارتباط با مشتریان

مهم ترین رمز موفقیت در کسب و کارهای مشتری محور یک فاکتور بسیار ساده است: رضایت مشتری.  استفاده از یک نرم افزار CRM با هدایت فعالیت های بازاریابی و فروش در جهت مناسب، می تواند رضایت مشتریان را جلب نماید و در نهایت موجب افزایش فروش خواهد شد. نرم افزار CRM کلیه سوابق رفتار مشتری از تماس اولیه و بازدید از سایت تا خریدهای نهایی شده را ذخیره می کند و به صورت گزارش و نمودارهای آماری در اختیار شما قرار می دهد. با بررسی این اطلاعات، شما دقیقا می دانید که مشتری چه می خواهد و چه انتظاراتی دارد و می توانید با مناسب ترین روش با هر مشتری در ارتباط باشید و در نتیجه رضایت مشتریان را جلب نمایید. همچنین می توانید با جمع آوری بازخوردهای مشتریان، در آینده در مورد فرایند ارائه محصول یا خدماتتان دقیق تر عمل کنید.

5. دسترسی آسان به اطلاعات مشتریان

اطلاعات مختلف مشتریان مانند اطلاعات تماس و سوابق خرید مشتری به صورت طبقه بندی شده در پایگاه داده نرم افزارهای CRM ذخیره می شوند و کارشناسان می توانند با توجه به نقش و سطح دسترسی خود به این اطلاعات دسترسی داشته باشند. برای سازمان های بزرگ و شرکت هایی که با مشتریان بسیاری سروکار دارند ممکن است نگرانی هایی درباره نگهداری از پایگاه داده های حجیم به وجود بیاید. راه حل های مختلفی برای این مشکل ارائه شده است. برای مثال شرکت دانا پرداز نرم افزارهای CRM را در دو نسخه ابری و محلی به بازار عرضه کرده است. در نسخه ابری، پایگاه داده های مشتریان در سرورهای درون شرکت نگهداری می شوند و نگرانی بابت حجم بالای پایگاه داده وجود نخواهد داشت. این پایگاه داده ابری بوده و با در اختیار داشتن دسترسی های لازم و اینترنت، قابل دسترسی است. 

4

6. بررسی فعالیت های کارشناسان 

  بسیاری از صاحبان کسب و کار برای بررسی و رصد فعالیت کارشناسان و تخصیص وظایف مختلف به آنها از نرم افزار CRM استفاده می کنند. در واقع با استفاده از نرم افزار CRM برنامه کاری تمام کارشناسان به وضوح مشخص است و با یک بررسی ساده می توان عملکرد کارشناسان را ارزیابی کرد، میزان فعالیت های انجام شده و فروش های موفق هر کارشناس را مشاهده کرد و مسئولیت ها را بر اساس توانایی بین کارشناسان تقسیم کرد.

5

7.  دسترسی به راه حل های مقیاس پذیر

 تا همین ۱۰ سال پیش نرم افزارهای CRM با قیمت بالا و فرآیند نصب پیچیده، محصولاتی بودند که به نظر می‌رسید تنها برای کسب و کارهای بزرگ مناسب اند. اما امروزه وجود نسخه ابری این نرم افزار ها با امکان نصب بسیار آسان و هزینه تمام شده پایین، امکان استفاده از آنها برای کسب و کارهای کوچک تر را هم  فراهم کرده است. همچنین این نرم افزارها می توانند همگام با سازمان رشد کرده و به عنوان ابزاری همیشگی مورد استفاده قرار بگیرند.

امروزه پیدا کردن یک نرم افزار CRM فوق العاده با قیمت مناسب که هزینه های نگهداری و به روز رسانی آتی را هم به گردن کسب و کارها نمی‌اندازد کار چندان دشواری نیست. نرم افزار CRM دانا، با امکان نصب محلی و ابری، می تواند تمام مزایای ذکر شده را برای کسب و کارها به همراه داشته و آنها را در جهت رسیدن به اهداف بازاریابی و فروش همراهی کند.