میزان سرقت‌های اینترنتی در آمریکا، به صورت سالانه در حال افزایش است و اکنون باید گفت که مردم این کشور در سال 2019، در مجموع بیش از 3.5 میلیارد دلار به دلیل جرایم اینترنتی از دست داده‌اند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ مرکز رسیدگی به جرایم اینترنتی اف‌بی‌آی، گزارش خود را برای میزان تخلفات اینترنتی در سال 2019 منتشر کرده که نشان می‌دهد سالی رکورددار هم برای قربانیان این مسئله و هم از دست رفتن میلیاردها دلار آمریکا بوده است.

گفتنی است که در تقویم سال گذشته 467 هزار و361 مورد شکایت توسط مرکز رسیدگی به جرایم اینترنتی ثبت شده که به صورت میانگین، 1300 مورد در روز بوده است.

قابل ذکر است بالاترین آمار جرایم اینترنتی در سال 2019 ثبت شده که بیشتر این تخلفات از طریق فیشینگ، کلاهبرداری بدون پرداخت/ عدم تحویل و اخاذی بوده است.

جالب توجه است که افراد و مشاغل در مجموع در سال 2019، مبلغ 3.5 میلیارد دلار از دست دادند که باید گفت افزایش قابل توجهی را از 2.7 میلیارد دلار در سال 2018 تجربه کرده است.

رئیس مرکز رسیدگی به جرایم اینترنتی آمریکا اظهار داشت که در سال 2019 شاهد افزایش انواع کلاهبرداری‌ها نبوده‌ایم، بلکه مجرمان با استفاده از تاکتیک‌ها و تکنیک‌های جدید برای انجام این تخلفات استفاده می‌کنند.

در نمودار ارائه شده، میزان مبالغ از دست رفته به دلیل جرایم اینترنتی در آمریکا، از سال 2012 تا 2019 را مشاهده می‌کنید؛

سرقت میلیاردها دلار در آمریکا به دلیل جرایم اینترنتی