۰ نفر

یک عضو اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح کرد؛

ارز بومی رقیب بیت‌کوین نیست/ حل مشکلات بازار پول با ارز رمزنگاری شده داخلی

۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۴۰
کد خبر: 366420
ارز بومی رقیب بیت‌کوین نیست/ حل مشکلات بازار پول با ارز رمزنگاری شده داخلی

یک عضو اتاق صنایع، معادن و کشاورزی تهران درباره ارز بومی تاکید کرد: این ارز رقیب بیت‌کوین نیست.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ روز گذشته خبری مبنی بر خلق ارز بومی از سوی کنسرسیوم مشترک چندین شرکت بخش خصوصی در حوزه آی‌تی و فناوری اطلاعات منتشر شد که برخی رسانه‌ها اظهار کرده بودند که این شرکت‌ها برای ایجاد ارز بومی از سوی بانک مرکزی مجوز دریافت کرده‌اند، در پی انتشار این خبر رییس کل بانک مرکزی صدور مجوز برای این فعالیت را تکذیب کرد.

در این راستا شهاب جوانمردی به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: تولید ارز بومی با هماهنگی بانک مرکزی انجام شده اما هنوز مجوز رسمی از این بانک دریافت نکرده‌ایم.

وی اضافه کرد: زیرساخت‌های این ارز با تعامل بانک مرکزی ایجاد شده و قواعدی که تا امروز در پیش‌نویس این بانک برای ارزهای دیجیتال ذکر شده مانند داشتن پشتوانه برای ارز رمزها را، رعایت کرده‌ایم.

جوانمردی با بیان اینکه ارز بومی در راستای کمک به رونق تولید و حمایت از اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: این ارز بر پایه رقابت با بیت‌کوین یا سایر ارز‌های دیجیتال به وجود نیامده بلکه با توجه به مشکلات بازار پولی کشور، سعی کردیم راهکار دانش‌بنیانی برای حل این مسائل پیدا کنیم.

این فعال بخش خصوصی درباره قیمت این ارز توضیح داد: هنوز قیمتی برای این ارز مشخص نشده اما بر اساس میزان طلایی که پشتوانه‌ آن است قیمت‌گذاری خواهد شد.