۰ نفر

محمدباقر قالیباف؛

موازنه قدرت در فلسطین و منطقه به نفع مقاومت است

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۲:۱۱
کد خبر: 525960
موازنه قدرت در فلسطین و منطقه به نفع مقاومت است

رییس مجلس در پیامی ضمن گرامیداشت فرارسیدن روز جهانی قدس، تاکید کرد: مقاومت و وحدت میان گروه­‌های فلسطینی تنها گزینه­ های مردم فلسطین در مبارزه با رژیم کودک‌ک­ش و غاصب صهیونیستی است و همه ما وظیفه داریم که ملت فلسطین را در این جهاد مقدس یاری رسانیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس، تاکید کرد: عمیقاً معتقدم مقاومت و وحدت میان گروه­ های فلسطینی تنها گزینه­ های مردم فلسطین در مبارزه با رژیم کودک­‌کش و غاصب صهیونیستی است و صهیونیست­ها به هیچ وجه حقوق بشر و طرح‌­های دموکراتیک را درک و مراعات نمی­ کنند و همه ما وظیفه داریم که ملت فلسطین را در این جهاد مقدس یاری رسانیم.  

متن پیام رییس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

با درود به روح پرفتوح امام راحل عظیم الشأن حضرت امام خمینی (رضوان­ا... تعالی علیه) که هوشمندانه با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، رسالتی جهانی را برای آزادی سرزمین­های اشغالیِ فلسطین و مسجدالاقصی، از لوث وجود رژیم جعلی صهیونیستی تبیین نمودند؛ این روز را گرامی می­داریم و از خداوند متعال مسالت می­ نماییم که به مجاهدین فلسطین و مقاومت برای ریشه­‌کن کردن این غده­ی سرطانی از منطقه، ثباتِ قدم و پیروزی عاجل عطا فرماید.

نگاهی به دست ­آوردهای برگزاری سالانه روز جهانی قدس نشان می­‌دهد که ابتکار عمل امام راحلِ  عظیم الشأن و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری نه تنها قضیه فلسطین را پویا و بالنده نموده، بلکه علیرغم توطئه ­های مکرر آمریکا و صهیونیست ­ها در حذف نام فلسطین از منطقه، همچنان مسئله مقاومت، اشغال فلسطین و آوارگی 7 میلیون فلسطینی را در صدر موضوعات بین­ المللی قرار داده است. در این راستا برگزاری تظاهرات بازگشت فلسطینی ­ها، فراخوان و پیام مهمی مبنی بر عزم ملت فلسطین برای بازگشت به سرزمین مادری می­ باشد که تداوم آن به اهداف مقاومت و نزدیکتر شدن به آزادی مسجدالاقصی قبله اول مسلمین بیش از پیش کمک کرده است.

ماهیت و فلسفه وجودی رژیم صهیونیستی، از ابتدای تاسیسِ آن، توسط نظام سلطه، تا به امروز مبتنی بر تضعیف جهان اسلام و ممانعت از وحدت و انسجام امت اسلامی بوده است. این فلسفه­ شوم، همچنان به قوت خود باقی است و از نگاه نظام سلطه، هیچ کشوری در منطقه­ نباید از نظر قدرت ِاقتصادی و نظامی و حتی علمی و صنعتی بر رژیم صهیونیستی برتری داشته باشد.

به باور ما هر حرکتی که جهان اسلام را از اولویت اصلی آن یعنی حمایت از فلسطین و آزادی قدس شریف منحرف سازد، بدون شک در مسیر خدمت به رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان جهان اسلام و قدس عزیز قرار دارد.

به رغم تلاش و اعمال فشار برای عادی­ سازی روابط میان رژیم صهیونیستی، با تعداد اندکی از حاکمان عربی و اسلامی، اما امت اسلامی، همه ملت­‌های منطقه و بسیاری از دولت­‌ها، از آرمان آزادی فلسطین و قدس شریف و تشکیل دولت مستقل فلسطینی از بحر تا نهر منحرف نخواهند شد.

بی ­تردید فلسطین متعلق به فلسطینیان است و باید با اراده­ی آنان اداره شود. جمهوری اسلامی ایران طرح دموکراتیک همه پرسی را بعنوان راه­کارِ سیاسی در سازمان ملل به ثبت رسانده است. طرح همه ­پرسی از همه‌­ی ادیان و اقوام فلسطینی، راه­ حلی است که می ­تواند بر چالش ­های امروز و فردای فلسطین فائق آید. این طرح نشان می ­دهد که ادعای یهودی ستیزی که نظام سلطه و صهیونیست ­ها آن را تکرار می­کنند، بکلی بی اساس است. در این طرح، فلسطینیانِ اصیل، اعم از یهودی و مسیحی و مسلمان، در یک همه ­پرسی شرکت و سرنوشت خود را تعیین می­کنند. آنچه قطعاً در آینده­ منطقه جایی ندارد نظام جعلی صهیونیستی است.

عمیقاً معتقدم مقاومت و وحدت میان گروه­های فلسطینی تنها گزینه‌های مردم فلسطین در مبارزه با رژیم کودک­‌کش و غاصب صهیونیستی است و صهیونیست­‌ها به هیچ وجه حقوق بشر و طرح­های دموکراتیک را درک و مراعات نمی­ کنند. همه ما وظیفه داریم که ملت فلسطین را در این جهاد مقدس یاری رسانیم. امروز موازنه قدرت در فلسطین و منطقه به نفع مقاومت است که می ­تواند ملت فلسطین را به گام نهایی و آرمانی خود بیش از هر زمان دیگری نزدیک سازد. تحقق این آرمان، وظیفه همه فلسطینیان و تمامی گروه­‌ها و نهادهای سیاسی و مقاومتی و مردمی فلسطین و امت اسلامی است.

وجود این روحیه جهادی و مقاومتی، رمز بسیار مهم و کلید موفقیتِ پیروزی ­های آینده ملت فلسطین و مقاومت خواهد بود و دشمن صهیونیستی با اطلاع از اهمیتِ این رویکرد، تمام تلاش خود را صرف کشتار زنان و کودکان فلسطینی ،توسعه شهرک­سازی ، آوارگی بیشتر فلسطینی­ها از خانه و کاشانه خود و تخریب آثار اسلامی در قدس شریف نموده تا هویت اسلامی و فلسطینی قدس و سرزمین­های اشغالی را محو کند.

اینجانب آمادگی کامل مجلس شورای اسلامی را برای همراهی و همکاری با مجالس کشورهای اسلامی و جهان در مسیر نیل به هدف تعیین شده در روز جهانی قدس که همان تشکیل دولت واحد فلسطین در سراسر سرزمین مادری و به پایتختی قدس است اعلام و بر مواردی تأکید می‌نمایم:

اول- بی ­تردید وضعیت امروز سرزمین­ های اشغالی ایجاب می­کند که همه کشورها و سازمان ­های بین­‌لمللی در جهت تحقق حقوق مشروع ملت فلسطین به وظیفه و مسئولیت خود عمل کنند. این رسالت جهانی زمانی اهمیت پیدا می ­کند که ما در پرونده ننگین و نکبت ­بار رژیم صهیونیستی در طول 73 سال اشغال سرزمین فلسطین، غیر از جنایت و ترور، تداوم محاصره غزه، کودک­ کُشی، اسارت، تخریب منازل، سرکوب آزادی­ها، پایمال کردن ابتدایی­ ترین حقوق بشر، نژادپرستی، ادامه الحاق اراضی فلسطین، شهرک­سازی، تبعیض در واکسیناسیون پاندومی کرونا و ممانعت از تزریق واکسن کرونا به زندانی­‌ها، نقطه مثبتی نمی‌­ینیم.

دوم - جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که به عنوان یک کشور حامیِ فلسطین و با هدف تأمین حداکثری امنیت ملی و امنیت منطقه غرب آسیا، ضمن حمایت از گفتمان مقاومت، همزمان، راه ­حل سیاسی و دموکراتیک، برگزاری همه ­پرسی در سرزمین­های اشغالی با مشارکت همه ساکنین اصیل را برای تعیین سرنوشت، در سازمان ملل به ثبت رسانده است و پیگیر اجرای این راه­ حل می­باشد. انتظار داریم که این ابتکار عمل مشروع توسط سازمان همکاری­‌های اسلامی، اتحادیه ­های بین ­المجالس اسلامی، آسیایی و جهانی و جنبش عدم تعهد نیز مورد حمایت قرار گیرد.

سوم - با توجه به شرایط منطقه و جهان، از پارلمان­ های اسلامی می­خواهم بار دیگر با تشکیل کمیته ­های ویژه­ فلسطین، اقدامات تأثیرگذار خود را به منظور حرکت منسجم و یکپارچه در حمایت از حقوق ملت فلسطین باز تعریف نمایند.

چهارم – دولت‌­ها و پارلمان‌­ها می‌­توانند با جدیت، ضمن رصد و پیگیری جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین­های اشغالی و مستندسازی از جرایم ارتکابی سیستماتیک و مکرر رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین، پیگیری حقوقی و جنایی این جنایات در محاکم بین­المللی را در اولویت قرار دهند.

پنجم – ضروریست اجرای مصوبات کمیته تحریم سازمان همکاری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی مورد توجه مشترک پارلمان‌­های کشورهای اسلامی قرار گرفته و نمایندگان محترم در این زمینه قانونگذاری­ های ملی صورت گرفته را عملیاتی سازند.

ششم – انتظار می­ رود، پارلمان­ های کشورهای اسلامی، دولت خویش را مکلف سازند، با تشکیل یک کمیته تحقیق بین ­المللی، جنایتکاران جنگی رژیم صهیونیستی را در محاکم رسمی محاکمه نمایند. مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد در این خصوص رایزنی­‌های لازم را با پارلمان­‌های اسلامی به صورت فعال به عمل آورند.

از خداوند متعال مسالت داریم که به ملت فلسطین و مقاومت توفیق دهد تا بتوانند با ادامه مسیر جهادی، رسالت آزادی قبله اول مسلمین را هر چه زودتر محقق سازند و همه ادیان الهی بتوانند در منطقه عاری از وجود صهیونیست­های اشغالگر، آزادانه در مسجدالاقصی به درگاه خداوند راز و نیاز نمایند.