۰ نفر

جهانگیری: معلم ابزار اصلی توسعه است

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۳۹
کد خبر: 440794
جهانگیری: معلم ابزار اصلی توسعه است

معاون اول رئیس جمهور گفت: ترسیم شرایط کشور از سوی کسانی که مورد اعتماد مردم هستند بسیار ضروری است. اینکه بگوییم نخبگان کشور به این بخش ها توجه نکنند ممکن است تاب آوری جامعه ضعیف شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در نشست خود با وزیر آموزش و پرورش و شورای معاونان و مدیران آموزش و پرورش، گفت: پیداست که دولت محدودیت هایی در منابع دارد و ممکن است این محدودیت ها باعث شود که در آموزش و پرورش نشود آنطور که برنامه ریزی می شود، پیش رفت اما هر مسئول و برنامه ریزی باید بداند که فقط اعداد ایده آل برای تحقق برنامه ها را در نظر نگیرد بلکه باید محدودیت ها را نیز در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: بهترین برنامه ریزان به محدودیت ها نگاه می کنند تا ببینند چگونه با آن می توانند تابع اهدافشان را به حداکثر برسانند. یقیناً یکی از مسئولیت های دولت این است که به نیروی انسانی توجه کند و مکرر هم گفته این که هزینه در آموزش و پرورش در واقع سرمایه گذاری است و بهترین بازدهی را دارد. هیچ سرمایه گذاری مهمتر از سرمایه گذاری روی نیروی انسانی نیست و بازدهی آن نیز بالاست و به سرعت می شود نتایجش را دید.

جهانگیری ادامه داد: تا کنون در دولت به آموزش و پرورش توجه شده و انشالله در ادامه هم می شود. به هر حال ما می دانیم که مدرسه کانون اصلی توسعه است و معلم ابزار اصلی توسعه. من صمیمانه دست تک تک معلمان را می بوسم که در این شرایط سخت تلاش می کنند اما توجه داشته باشند که دولت در شرایط خاصی است.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: نمی خواهم در این فرصت از شرایط کشور در تحریم و اینکه در این شرایط کرونا دولت در چه وضعی است بگویم اما نمی شود از این دولت انتظار داشت که نفت بفروشد و منابع در اختیارش باشد، ویروس کرونا نداشته باشد و… هر کدام از اینها یک محدودیت جدی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه معلمان جزء اقشاری هستند که مورد احترام جامعه هستند، گفت: در این شرایط کرونا و تلاش آنها این احترام دو چندان شد. ترسیم شرایط کشور از سوی کسانی که مورد اعتماد مردم هستند بسیار ضروری است. اینکه بگوییم نخبگان کشور به این بخش ها توجه نکنند ممکن است تاب آوری جامعه ضعیف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تحریم در مقطع فعلی، جنگ اقتصادی آمریکا با ما است، آنها می‌خواستند با تحریم نظام را از پا در بیاورند اما موفق نشدند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه تحریم‌ها به منابع درآمدی دولت فشار آورد، گفت: در جریان مهار کرونا اگر بگوییم بهتر از کشورهای پیشرفته عمل نکردیم، حداقل همپای آنها بودیم.

او با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت به افزایش تخت‌های بیمارستانی منجر شد، بیان کرد: در جریان این طرح اتفاقات خوبی در حوزه بهداشت و درمان را شاهد بودیم.

در ادامه این مراسم وی به ارائه پاسخ هایی در خصوص درخواست های وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی پرداخت.

در این نشست وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی به توضیح عملکرد آموزش و پرورش در مواجهه با کرونا پرداختند.