۰ نفر

پاسخ به برخی پرسش‌های رایج درباره مصرف دارو

۲۶ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۱۸
کد خبر: 417175
پاسخ به برخی پرسش‌های رایج درباره مصرف دارو

در فصل‌های سرد سال و همزمان با شیوع بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی، مصرف دارو موضوع عجیبی نیست. اما مصرف دارو گاهی با برخی پرسش‌های رایج همراه می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، همیشه وقتی قصد دارید داروی جدید را مصرف کنید بهتر است درباره دارو اطلاعاتی کامل داشته باشید.

یکی از مهمترین و نخستین مواردی که باید مورد نظر قرار دهید، فعل و انفعالات شیمیایی است که هنگام خوردن مواد غذایی درحین مصرف دارو در بدن رخ می دهد. به عنوان مثال ، شیر می تواند با برخی از آنتی بیوتیک ها تداخل داشته باشد و در صورت مصرف داروهای فشار خون بالا یا ادرارآور بهتر است از مصرف موز و سایر غذاهای پر پتاسیم پرهیز کنید.

یکی دیگر از پرسش ها این است که اگر حالم بهتر نشد حق دارم دوز مصرف دارو را افزایش دهم؟ افزایش یا کاهش خودسرانه مصرف داروها نیز یک قدام خطرناک دیگر است که می تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد. در صورتی که با مصرف یک داروی خاص احساس تهوع و معده درد دارید باید با پزشک خود مشورت کنید.

یک سوال رایج دیگر این است که چه مدت طول خواهد کشید تا اثرات دارو را در بدن خود احساس کنیم؟ هنگامی که بیمار و خسته هستید، می خواهید هر چه سریعتر تسکین یابید ، اما بسته به شرایط و داروی شما ممکن است زودتر یا دیرتر احساس بهتری داشته باشید. داروها به طور معمول حداکثر ظرف هشت ساعت پس از مصرف آن به جریان خون شما می رسند ، اما در بعضی موارد ، تنها پس از 30 دقیقه به سطح اوج خون شما می رسد.

یک سوال رایج دیگر این است که ایا باید تا آخرین بسته دارو را استفاده کنم؟ بسیاری از افراد می گویند وقتی حالشان بهتر می شود دوست ندارند داروهای خود را ادامه دهند اما بسته با بیماری، بهتر است تا آخرین لحظات داروی خود را مصرف کنید. برای مثال اگر به دلیل عفونت از آنتی بیوتیک استفاده می کنید، بهتر است تا پایان دوره دارو به مصرف دارو ادامه دهید.