۰ نفر

کمک مدیر عامل آمازون به آتش‌سوزی استرالیا

۲۵ دی ۱۳۹۸، ۵:۰۱
کد خبر: 409781
کمک مدیر عامل آمازون به آتش‌سوزی استرالیا

این روزها بسیاری از چهره های سرشناس ارقامی را برای کمک به بازسازی پس از آتش سوزی استرالیا اختصاص داده اند. اخیرا نیز مدیرعامل آمازون رقمی را برای این کار اختصاص داده است که با واکنش هایی رو به رو شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، آمازون با وجود 117 میلیارد دلار خالص ارزش و قیمت بازار 936 میلیارد دلاری تنها 690  هزار دلار برای بازسازی خسارات آتش سوزی استرالیا کمک مالی خواهد کرد.

اما چرا این رقم کم به نظر می رسد؟ پاسخ ساده است، این مبلغ کمتر از چیزی است که بزوس در پنج دقیقه کسب می کند. براساس شاخص های فوربس و Bloomberg's Billionaires Index ، درامد مدیر عامل آمازون 117 میلیارد دلار تخمین زده است که وی را به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل می کند.

بزوس تقریباً برابر با  28٪ از سلطنت انگلیس ثروتمند است.او تقریباً 2،489 دلار در هر ثانیه درآمد کسب می کند و این بیش از دو برابر آن چیزی است که یک کارگر طی یک هفته در ​​ایالات متحده کسب می کند. بر همین اساس است که پس از آن که مبلغ کمک جف بزوس به استرالیایی ها رسما اعلام شد، با واکنشهایی جدی روبرو شد.

بزوس رتبه خود را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان حتی پس از طلاق خود از مک کنزی بزوس در سال 2019 حفظ کرد. مک کنزی سهم 4 درصدی در آمازون را به ارزش تقریبی 35.7 میلیارد دلار حفظ کرد و با همین سهم به عنوان چهارمین زن ثروتمند در جهان رسید.گرچه حقوق سالانه جف بزوس تنها 81.840 دلار است ، اما بیشتر ثروت وی از سهام آمازون حاصل می شود.