۰ نفر

کشف بیش از ۲۱تن انواع مواد مخدر در کشور در آبان

۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۹:۴۱
کد خبر: 395517
کشف بیش از ۲۱تن انواع مواد مخدر در کشور در آبان

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۲۱ تن مواد مخدر در کشور در حد فاصل ۱۱ لغایت ۱۷ آبان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، ناصر اصلانی گفت: مجموع کشفیات این هفته ۲۱۱۷۳ کیلوگرم می‌باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۰۶۲۰ کیلوگرم) ۹۸درصد افزایش دارد. ۱۷۴۳۵ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۸۲ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.

معاون دبیرکل ستاد بیان کرد: همچنین از این میزان ۷۷۲ کیلوگرم حشیش، ۲۲۳۶ کیلوگرم مرفین، ۱۱۴ کیلوگرم هروئین، ۴۱۳ کیلوگرم گراس، ۶۲ کیلوگرم شیشه و ۱۴۱ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی اظهار داشت: در هفته یاد شده مجموعاً ۶۸۴۴ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۴۴۰۳ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۲۳۷۰ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. همچنین در میان دستگیرشدگان ۷۱ نفر از اتباع بیگانه بودند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۸۵ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور می‌باشد،‌ اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۱۰۱۲۹ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۴۸ درصد کشفیات کشور می‌باشد و کرمان با ۲۸۹۸ کیلوگرم، هرمزگان با ۱۴۸۵ کیلوگرم، یزد با ۱۳۴۱ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۱۱۲۸ کیلوگرم، گلستان با ۶۰۷ کیلوگرم و خوزستان با ۴۶۲ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور  ۶۳ درصد است.

اصلانی اظهار داشت: طی این مدت ۳۷۸ دستگاه خودرو، ۷۰ دستگاه موتور و ۱۸ قبضه سلاح توقیف شد و ۸۱ درصد کشفیات اطلاعاتی و ۱۸ درصد انتظامی بوده است.