۰ نفر

جدیدترین نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز؛

از صعود طلا به بالای ۲۰۰۰دلار خبری نیست

۲۹ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۴۹
کد خبر: 467966
از صعود طلا به بالای ۲۰۰۰دلار خبری نیست

جدیدترین نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد اگرچه اکثر تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران نسبت به روند قیمت طلا در هفته جاری خوش بین بودند اما در فقدان عوامل مثبت جدید، این فلز ارزشمند در پایین مرز ۲۰۰۰ دلار خواهد ماند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اگرچه اکثریت هر دو گروه تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران نسبت به بالا رفتن قیمت طلا خوش بین بودند اما نظرات خنثی به شکل قابل ملاحظه ای در این نظرسنجی مشاهده شد.

جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکو اظهار کرد: خریداران بازار طلا به اخبار بنیادین جدیدی نیاز دارند تا روند صعودی کوتاه مدت جدیدی را راه بیاندازند.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته جاری از کارشناس وال استریت، ۱۴ نفر شرکت کردند که از میان آنها هفت نفر معادل ۵۰ درصد به افزایش قیمت طلا و شش نفر معادل ۴۳ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و یک نفر معادل هفت درصد نظری نداشت.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران، ۱۳۶۷ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۸۲۹ نفر معادل ۶۰ درصد به افزایش قیمت طلا و ۲۹۰ نفر معادل ۲۱ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۲۴۸ نفر معادل ۱۸ درصد نظر خنثی داشتند.

در نظرسنجی هفته گذشته، اکثر کارشناسان وال استریت کاهش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند در حالی که اکثر سرمایه گذاران نسبت به افزایش قیمت طلا ابراز خوش بینی کرده بودند. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا ۱۲ دلار و ۲۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش یافت و در ۱۹۶۲ دلار و ۱۰ سنت بسته شد و برای کل هفته ۰.۷ درصد افزایش نشان داد که دومین افزایش هفتگی متوالی بود.

جورج گرو، مدیرکل شرکت" آر بی سی ولث منیجمنت" به کیتکونیوز گفت: اگرچه نسبت به افزایش قیمت طلا خوش بین نیست اما انتظار ندارد مقاومت در مرز ۲۰۰۰ دلار به این زودی شکسته شود. وی در ادامه افزود: به حد کافی مشکلات در جهان وجود دارد که قیمت طلا را بالاتر ببرد اما مادامی که بانک مرکزی آمریکا به دنبال اقدامات محرک مالی جدیدی نیست، طلا آماده شکستن محدوده قیمت مذکور نخواهد بود.

در این زمینه بخوانید:

مثبت شدن عملکرد بازار جهانی طلا

سایه تصمیمات فدرال رزرو بر بازار فلزات گرانبها

فرصت پیش روی طلا با تصمیمات جدید فدرال رزرو

آدریان دی، رییس و مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی به کیتکونیوز گفت: نسبت به افزایش قیمت طلا خوش بین است زیرا بازار سطح حمایت کلیدی را در دوره تحکیم قیمت حفظ کرده است. مسائلی وجود دارند که از قیمت طلا پشتیبانی می کنند که یکی از آنها سیاستهای فوق تسهیلی است که بانکهای مرکزی سراسر جهان دنبال می کنند.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک یکی از کارشناسانی بود که در نظرسنجی هفته جاری به کاهش قیمت طلا رای داد. وی گفت: اقدامات مایوس کننده بانک مرکزی ممکن است قیمت طلا را به سمت سطح ۱۹۰۰ دلار سوق دهد. وی به کیتکونیوز گفت: همچنان به نظاره همبستگی طلا با بازارهای سهام نشسته است.