۰ نفر

وزیر صنعت در نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور یافت

۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۰:۳۹
کد خبر: 431434
وزیر صنعت در نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور یافت

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «سید حسین نقوی حسینی» افزود: نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد.

وی افزود: حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این نشست با تسلیت به خانواده‌هایی که عزیزان خود را بابت ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند و قدردانی از کسانی که در مقابله با این بیماری تلاش می‌کنند، خواستار ضرورت حرکت جهادی در حوزه اقتصادی و تولید در سال «جهش تولید» شد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست اعلام کرد که این وزارت‌خانه درگیری گسترده‌ای در مبارزه با ویروس کرونا دارد و تامین اقلام و نیازهای اساسی و مدیریت تولید و تحقق جهش تولید از موضوعات اولویت‌دار آن است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن  و تجارت قبل از کرونا روزانه ۲۰۰ هزار ماسک تولید می‌کرد که امروز این میزان به یک میلیون ماسک در روز رسیده است علاوه بر این بخشی از ماسک‌ها هم در صنوف و امور خیریه مردمی تولید می‌شود. بقیه ماسک‌ها هم به صورت واردات تامین می‌شود که ۱۲۰ میلیون عدد ماسک ثبت سفارش شده و حدود ۲۵ میلیون تحویل وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی شده است.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: طبق گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت ظرفیت تولید ماسک در روز به ۴ میلیون عدد رسیده ضمن اینکه و ظرفیت تولید مواد شوینده ۸ برابر و تولید الکل هم دو برابر شده است.

وی افزود: در زمینه نیازهای بهداشتی برای مبارزه با کرونا مشکلی وجود ندارد و هرچه لازم باشد تامین شده است؛ این درحالی است که تحریم‌ها و خصومت‌های دشمنان علیه ما بیشتر شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بخش دیگری از سخنان وزیر صنعت، ‌ معدن و تجارت تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم این وزارت خانه تنظیم بازار و تامین نیازهای اولیه مردم، پر بودن فروشگاه‌ها و در دسترس بودن اقلام مورد نیاز است که خوشبختانه مشکلی در بازار وجود ندارد و همه چیز در دسترس مردم است؛ از این به بعد هم مشکلی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: در همین شرایط حدود ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر است و اصلا جای نگرانی وجود ندارد.

نقوی حسینی گفت: بانک مرکزی و بخش‌های مختلف اقتصادی و بخش خصوصی طبق گزارش وزیر صمت، همکاری بسیار جدی و خوبی با یکدیگر داشتند؛ البته برخی واحدهای کسب و کار آسیب دیده‌اند که برای رفع آن تلاش می شود.
 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: دولت در ارتباط با جبران آسیب‌های واحدهای تولیدی مصوبات خوبی را گذرانده و از جمله آن می‌توان به تخصیص ۷۵ هزار میلیارد تومان در حوزه صنوف و خدمات و تولید و توزیع و اماکنی که از آنان خواسته شده فعالیت نکنند، اشاره کرد. 

وی اضافه کرد: همچنین دولت یک میلیون تومان برای همه خانوارها به صورت وام قرض الحسنه اختصاص داد و بقیه خانواده‌های آسیب دیده هم از روش های دیگر مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی حمایت می‌شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر حمایت از واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا، تصریح کرد: همه کشورهای دنیا با این مشکل روبرو هستند و رشد اقتصادی اغلب کشورها در سال گذشته منفی اعلام شد؛ با این‌همه ما تلاش می‌کنیم در جمع کشورهای با رشد اقتصادی مثبت باشیم.

نقوی حسینی ادامه داد: به گفته رحمانی هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهش تولید بازار داخلی و بازارهای خارجی است و هیچ مانع و محدودیتی در صادرات حتی در شرایط کرونا نداریم. البته در حوزه مسافر راه‌ها بسته است و تردد امکان‌پذیر نیست.

اولویت نخست وزارت امور اقتصادی و دارایی تامین نیازهای وزارت بهداشت است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه به اظهارات محمدعلی دهقان دهنوی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اشاره کرد و گفت: اولویت نخست وزارت امور اقتصادی و دارایی تامین مبالغ مورد نیاز حوزه بهداشت و درمان اعم از بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و اورژانس‌هاست و اولویت بعدی، بحث مالیات و عملیات اجرایی وصول مالیات‌هایی است که تا پایان اردیبهشت تمدید مهلت شده است.

وی افزود: همچنین در این جلسه بهرام پارسایی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس سازمان امور مالیاتی به شرایط و سقف و کف دریافت مالیات‌ها و تعویق پرداخت مالیات‌ها، توقف عملیات وصول و اجرای مالیاتی، تعویق پرداخت بدهی مالیاتی به سه ماه آینده اشاره کرد.

نقوی حسینی گفت: احتمالا زمان الزام تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی هم تغییر خواهد کرد و حداکثر حمایت از مودیان مالیاتی انجام خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: در پایان نشست وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت اولویت نخست در سال جهش تولید را صادرات به ۱۵ کشور همسایه و چین و هند عنوان و اعلام کرد تلاش دولت براین است در این حرکت، کیفیت فدای کمیت نشود.