۰ نفر

وزیر پیشنهادی صمت:

گرانی‌ها ناشی از سیاست‌های پولی و بانکی است

۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۰۱
کد خبر: 469800
گرانی‌ها ناشی از سیاست‌های پولی و بانکی است

وزیر پیشنهادی صمت با بیان اینکه گرانی ها ناشی از سیاست های پولی وبانکی است گفت: حل مشکل گرانی ها را باید با همکاری وزرای اقتصاد،جهادکشاورزی و رئیس بانک مرکزی دنبال کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علیرضا رزم حسینی در نشست با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی گفت: وزارت صمت در صورتی موفق می‌شود که انسجام کامل بین این وزارتخانه، بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت اقتصاد باشد.

وی اضافه کرد: گرانی مربوط به تولید نیست و بخش عمده آن به سیاست‌های پولی و بانکی و هدایت نقدینگی برمی گردد که این را باید با همکاری وزرای دیگر و رئیس بانک مرکزی دنبال کنیم.

رزم حسینی اضافه کرد: تصمیم سازی باید همراه با خرد ورزی و مشارکت بخش خصوصی و فراکسیون های تخصصی مجلس انجام شود و بنده آمادگی دارم تصمیمات شجاعانه را اجرا کنم.

وزیر پیشنهادی صمت با اشاره به اینکه امروز کشور در شرایط بسیار سختی قرار دارد، گفت: ما در حال حاضر علاوه بر اینکه با بحث تحریم مواجه هستیم، در جنگ با بیماری کرونا نیز قرار داریم بنابراین تمام مردم، دستگاه‌های حاکمیتی، تشکل‌ها و اتحادیه‌های بخش خصوصی باید همانند دوران دفاع‌مقدس با هم همپیمان شوند تا بتوانیم بر این شرایط فائق آئیم.

وی با اشاره به اینکه خوشحالم که امروز در خانه اقتصاد ایران حضور پیدا کرده‌ام، خطاب به فعالان اقتصادی حاضر در جمع اظهار داشت: بنده از جنس خود شما هستم.

ارائه ۲ برنامه به مجلس

وزیر پیشنهادی صمت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دو برنامه را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است، گفت: برنامه اول برای وزارت صمت مبنی بر احکام بالادستی، اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه تدوین شده که در شرایط فعلی، امکان اجرای آن کمتر است البته نه به این معنا که هیچ تلاشی برای تحقق اهداف نکنیم اما در فرصت کوتاهی که وجود دارد باید اقداماتی انجام دهیم که مسیر برای ما هموار شود. همچنین برنامه دوم، مردمی بودن اقتصاد مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است که شما فعالان اقتصادی نقش‌آفرینی گسترده‌ای در آن دارید.

رزم‌حسینی با اشاره به هفت سال فعالیت در استان‌های خراسان رضوی و کرمان و حضور در بخش خصوصی اضافه کرد: بر اساس تجربیات این دوران، کتابی تحت عنوان «قوانین و مقررات مزاحم تولید و سرمایه‌گذاری» در حوزه مقررات‌زدایی تدوین شده که در عمل، تشکل‌ها و فعالان اقتصادی این کتاب را تدوین کرده‌اند و امیدوار هستیم که مجلس شورای اسلامی نیز برای رفع مقررات اضافی و زائد، اقدام فوری انجام دهد.

معیشت مردم در خطر جدی است

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه معیشت مردم در خطر جدی قرار دارد، گفت: ما به دنبال مدیریت بازار هستیم نه دخالت در بازار و چنین اقدامی با هم‌اندیشی و کار کارشناسی مشترک بین دولت و تشکل‌ها اتفاق می‌افتد. شرایط فعلی دشوار است و باید سفره مردم را ارزانتر کنیم که این اتفاق توسط شما می‌تواند محقق شود.

رزم حسینی اضافه کرد: اگر نمایندگان مجلس به بنده اعتماد کنند این سنگر که آن را سخت ترین سنگر بعد از انقلاب می دانم به شکلی مطلوب اداره خواهم کرد. دوران دفاع مقدس برای بنده سخت نبود چرا که در آن زمان جوانی ۱۹ ساله بودم ولی الان ریسکی بزرگ و ایثار می کنم.

بدنبال کوچک سازی و چابک سازی هستم

وی با اشاره به اینکه با کمک مجلس، فعالان بخش خصوصی و دولت حداکثر تلاشم را در این زمینه خواهم کرد، گفت: وزارت صمت مشکلات درون سازمانی زیادی دارد که بدلیل عدم ثبات مدیریت این مشکلات نمود پیدا کرده است. بنابراین بخشی از کار بنده در درون سازمان خواهد بود و من به دنبال کوچک سازی و چابک سازی هستم.

وزیر پیشنهادی صمت ادامه داد: دولت دیوان سالار را باید کوچک کنیم تا نهادهای مردم سالار بزرگ شوند.

وزارت صمت بنگاه سیاسی و محل جناج بازی نیست

رزم حسینی با اشاره به تاکید بر لزوم حذف بروکراسی های نحس اداری برای تسهیل کار مردم، اظهار داشت: امضاهای طلایی را نیز باید کمتر و حذف کنیم. حذف مقررات زائد نیز امری ضروری است؛ وزارت صمت بنگاه سیاسی نیست بلکه یک وزارتخانه تخصصی است و بنابراین محل جناح بازی و سیاسی کاری نیست.

وی تصریح کرد: امیدوارم بتوانم با اعتماد مجلس در ۱۱ ماه فرصتی که دارم اقدامات مناسب را در این حوزه انجام دهم. در حوزه صنعت باید روی ظرفیت خالی واحدهای تولیدی متمرکز شویم و در سال جهش تولید زمینه جهش تولید را باید فراهم کنیم که با حرف نمی شود این کارها را انجام داد.

وی با تأکید دوباره بر بحث مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار اظهار داشت: اقتصاد مرزی نیز باید تقویت شود.