۰ نفر

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان مطرح کرد:

بومی سازی تولید سوزن ریل در ذوب آهن به زودی

۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۰۴
کد خبر: 469740
بومی سازی تولید سوزن ریل در ذوب آهن به زودی

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان گفت: به طور متوسط در شش ماه گذشته هر ماه ۵ هزار تن ریل تحویل مشتری داده شده است و در حال حاضر تقاضا قابلیت افزایش تولید و تحویل ریل به مشتری وجود دارد و می توانیم در نیمه دوم سال، تولید را به 10 هزار تن در ماه افزایش دهیم.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ مهرداد تولائیان معاون بهره برداری  ذوب آهن اصفهان با اشاره به این که دو قرارداد شرکت ذوب آهن اصفهان حدود ۱۰۰ هزار تن ریل است که طبق پیش بینی ها در طول یک سال آینده تحویل  می شود، گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان یک قرارداد عمده با قرارگاه خاتم برای ساخت ریل زاهدان-چابهار و یک قرارداد هم با شرکت زیرساخت برای تامین ریل چند محور دارد که شامل محور های سنندج، رشت، میانه و یزد است که در بازه زمانی یک ساله ذوب آهن اصفهان ریل مورد نیاز آن ها را تامین می کند.

مهرداد تولائیان با تاکید بر این که تولید متنوع ریل به نوع واگن بستگی دارد، تصریح کرد: در شرایط کنونی ذوب آهن اصفهان بر مبنای سفارشات ریل تولید می کند و  در حال حاضر ۷ هزار تن ریل تایید شده توسط بازرسان داریم که به دلیل این که امکان بارگیری ریل به مقصد محدود است و به زودی تحویل مشتری می شود.

معاون تولید ذوب آهن اصفهان در پاسخ به این که آیا برنامه ای برای فروش ریل در بورس یا بازار برای سایر مصرف کننده ها دارید یا خیر؟ اظهار کرد: از آن جایی که استاندارد ملی ریل توسط ذوب آهن اصفهان دریافت شده و به دنبال آن هستیم آن را در بورس عرضه کنیم شرکت های که برای معادن و ... به ریل نیاز دارند می توانند از طریق بورس ریل مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی با تاکید بر این که در شش ماه گذشته یک نوع ریل ویژه معادن تولید کرده ایم، اظهار کرد: تاکنون ۵۰۰ تن از ریل تولیدی برای معادن به مشتری تحویل شده است و محصول آرک معدنی هم با سایز 36 تا چند ماه آینده به بازار عرضه می شود.

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان با اشاره به این که تولید تجهیزات دیگر ریلی نیز در دستور کار است، تشریح کرد: در خطوط راه آهن وقتی چند خط بهم برخورد می کند شکل ریل تغییر می کند که سوزن ریل نام دارد که در مهر ماه تولید این محصول را داخلی سازی می کنیم که در شرایط کنونی ۲۵۰۰ تن سفارش داریم که اگر تولید شود می تواند نیاز کشور را تا یک سال آینده تامین کنیم.

تولائیان با بیان این که در حال حاضر تولید میلگردهای ۷۰ کروم ۲ برای استفاده در صنایع مس در ذوب آهن اصفهان از سر گرفته شده است، اظهار داشت: ماهانه ۱۰ هزار تن میلگردهای ۷۰ کروم ۲ به صنایع مسی تحویل داده می شود این محصول جزو مواد اولیه صنعتی است که نسبت به محصولات ساختمانی ارزش افزوده بالاتری دارد.