۰ نفر

معاونت طرح و برنامه وزارت صمت اعلام کرد:

سهم ۳۱ درصدی بخش صنعت و معدن از تسهیلات پرداختی بانک‌ها

۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۵۱
کد خبر: 468366
سهم ۳۱ درصدی بخش صنعت و معدن از تسهیلات پرداختی بانک‌ها

معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت سهم حوزه صنعت و معدن از تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش های مختلف در ۴ ماهه اول سال ۹۹ را حدود ۳۱ درصد اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در ۴ ماهه اول سال 99، از مجموع 3 هزار 664 میلیارد ریال تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش‌های مختلف اقتصادی کشور، حدود یک هزار و ۱۶۴ میلیارد ریال تسهیلات به بخش صنعت و معدن اختصاص یافته است.

در این گزارش میزان تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش بازرگانی ۷۴۱ میلیارد ریال اعلام شده که حدود ۲۰ درصد از مجموع تسهیلات پرداختی است.

معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تعداد واحدهای صنعتی مشمول تامین مالی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را مجموعاً ۱۷۱۵ واحد اعلام کرد که در قالب تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) و در قالب پروژه رونق تولید در ۵ ماهه اول سال ۹۹ تسهیلات دریافت نموده اند.

در این مدت، بیش از 27 هزارو 400 میلیارد ریال تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره 18 قانون بودجه) به 463 واحد پرداخت شده و همچنین در قالب پروژه رونق تولید نیز 27 هزار و 700 میلیارد ریال و در مجموع حدود 55 هزار 100 میلیارد ریال به 1252 واحد تسهیلات ارائه شده است.

بر اساس این گزارش و در قالب تسهیلات برنامه تولید و اشتغال(تبصره ۱۸)، از ابتدای اسفند ماه ۹۷ تا پایان مرداد ۹۹، مبلغ 59 هزار و 974 میلیارد ریال تسهیلات به ۱۰۴۰ واحد پرداخت شده است.