۰ نفر

ماجرای جابه جایی ۲هزار و ۶۰۰ اصله درخت در غرب تهران چیست؟

۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۳۰
کد خبر: 708339
ماجرای جابه جایی ۲هزار و ۶۰۰ اصله درخت در غرب تهران چیست؟

مدیر روابط عمومی شهردار منطقه پنج تهران اعلام کرد: در پی آغاز مراحل اولیه و اجرایی عملیات احداث تقاطع‌های غیرهمسطح چهارگانه در این منطقه حدود ۲ هزار و ۶۰۰ اصله درخت جابجا می شود؟

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ محمد باقر فرهند روز یکشنبه گفت: در راستای اجرای عملیات تقاطع‌های غیر همسطح چهارگانه در منطقه پنج، شهرداری باید الزامات قبل از اجرای پروژه‌ها را انجام بدهد و از این روی موضوعاتی مثل تحویل زمین موقت برای ایجاد کارگاه، رفع معارضین، اخذ نظرات دقیق کارشناسی، مشورت با نخبگان محلی، طراحی و مدل‌سازی‌های متعدد و بررسی سناریوهای فنی و تخصصی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بخشی از این عملیات شامل جابه‌جایی درختان در این تقاطع‌هاست که بدون اخذ رای ماده ۷ و اخذ نظرات کارشناسی و نظارت متخصصان امکان پذیر نبود و به همین منظور شهرداری منطقه ۵ با کنترل دقیق وضعیت درختان در محورهای اجرایی پروژه‌ها و برآوردهای لازم و اخذ مجوزهای ماده ۷ با همکاری متخصصین و رعایت اصول جابه‌جایی درختان، مدتی است این کار را آغاز کرده است.

فرهند تاکید کرد: در مجموع بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ اصله درخت در این عملیات‌ها جابجا و در این خصوص دقت فراوان صورت گرفته و درختان جابه‌جا شده در نزدیک‌ترین بوستان‌های اطراف محل‌های اجرای طرح‌ها مجدداً کاشته شده است و بقیه نیز کاشته می‌شود.

وی برخی گمانه زنی ها درباره قطع درختان را شایعات بی اساس دانست و از شهروندان خواست تا ضمن حفظ حساسیت به محیط زیست شهری، در اینگونه موارد به نظرات تخصصی مدیریت شهری اعتماد کنند.

این مدیر شهری خاطر نشان کرد که شهرداری منطقه پنج حافظ محیط زیست بوده و برنامه‌ریزی لازم برای نظارت نخبگان محلی و رسانه‌ها برای بازدیدهای میدانی صورت گرفته است.

به گفته وی، اجرای چهار تقاطع غیر همسطح شهید حکیم ـ بلوار تعاون، جنت‌آباد ـ شهید آبشناسان، شهید ستاری ـ شهید لشکری و شهید همت ـ شهید اشرفی اصفهانی به عنوان بزرگترین پروژه‌های عمرانی و ترافیکی غرب تهران بزودی توسط معاونت فنی و عمران شهرداری تهران آغاز و با بهره برداری از آن، مشکلات جدی ترافیکی این منطقه که باعث نارضایتی شهروندان شده بود، برطرف می‌شود.