۰ نفر

محسن هاشمی در مراسم افتتاح پلازای امیرکبیر:

4میلیارد تومان هزینه می‌کردید، ایستگاه مترو امیرکبیر هم راه‌اندازی می‌شد/ پلازاها شبیه قهوه‌خانه‌های بزرگ هستند

۱ شهریور ۱۳۹۹، ۲۰:۴۲
کد خبر: 461757
4میلیارد تومان هزینه می‌کردید، ایستگاه مترو امیرکبیر هم راه‌اندازی می‌شد/  پلازاها شبیه قهوه‌خانه‌های بزرگ هستند

رییس شورای شهر تهران خطاب به شهردار تهران گفت: 15میلیارد تومان برای ساخت پلازا هزینه کردید، اگر 4میلیارد تومان دیگر هزینه می‌کردید، ایستگاه متروی آن هم راه‌اندازی می‌شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران امروز بعد ازظهر در مراسم افتتاح میدانگاه امیر کبیر با بیان اینکه  مهم‌ترین وظیفه ما در ایام محرم و رسالتی که در شور حسینی بر عهده ما است توجه به شعور حسینی و حرکت به سمت خودسازی است، گفت: کسی به این موضوع توجه نکرد که پیش از تبدیل این فضا به پلازا، چه شرایطی بر آن حاکم بود.

او ادامه داد: پارکینگی با هدف ساخت یک مال تجاری بزرگ ساخته شده بود که حالا نگاه کاسب کارانه به آن نزدیک  به انسان محوری شده است. به این نقطه پلازا می‌گفتند و حالا اسمش را میدانگاه گذاشتند، من پیشنهاد دادم که اسم اینجا اگر پاتوق شهری هم بشود، خوب است.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه ساخت 5پلازا در برنامه پنج ساله سوم دیده شده است، تاکید کرد: مهم‌ترین آن محور نیلوفری است و بهتر است آنجا هم هر چه زودتر ساخته و  در اختیار مردم قرار داده شود.

محسن هاشمی با اشاره ضرورت توجه به موضوع TOD اضافه کرد: در اینجا 14، 15 میلیارد تومان هزینه شد، اگر 3 یا 4 میلیارد تومان هزینه می‌کردید، ایستگاه متروی امیرکبیر هم افتتاح می‌شد، طی بازدیدی که کردم، کار زیادی از پروژه نمانده و می‌شد ایستگاه مترو آن را هم افتتاح کرد. حمل و نقل عمومی باید در کنار این فضا دیده شود، تا انسان محوری در

او با بیان اینکه تمرکز مدیران شهری باید بر توسعه حمل و نقل عمومی باشد، تاکید کرد: در طراحی میدان‌های مهم مانند بهارستان و‌ غیره به خیابان و میدان توجه شده اما به کوریدور زیر زمینی که ۴۰هزار نفر می‌خواهند در آن ترددکنند،بی‌توجهی شده است. برای انسان محور کردن این فضا باید حمل و نقل عمومی هم در کنار آن دیده می‌شد.

او همچنین در جمع خبرنگاران گفت که؛ پلازاها شبیه قهوه خانه های بسیار بزرگ هستند که شهروندان را کنار همدیگر جمع می کنند.