۰ نفر

شهردار منطقه 2 در گفت و گو با اقتصاد آنلاین:

نبود روشنایی و دسترسی، دره فرحزاد را تبدیل به محل تجمع معتادان و ولگردان کرده است/ ساماندهی، پله به پله

۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۵
کد خبر: 449428
نبود روشنایی و دسترسی، دره فرحزاد را تبدیل به محل تجمع معتادان و ولگردان کرده است/ ساماندهی، پله به پله

شهردار منطقه 2 گفت: پاکسازی دره فرحزاد از معتادان با اولویت حفظ فضای سبز موجود به مرور در حال انجام است.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ دره فرحزاد در منطقه 2 تهران فارغ از موقعیت جغرافیایی که در پایتخت دارد، محل تجمع معتادان بوده و در نتیجه منطقه‌ای پر آسیب محسوب می‌شود. تا همین چند وقت پیش بنا بود دره فرحزاد بدون در نظر گرفتن ارزش طبیعی و اکولوژیکش، تبدیل به پارکی ساخته دست انسان شود تا به این نحو از حضور معتادان جلوگیری شده و با حضور مردم، از شکل فضای بی‌دفاع شهری خارج شود.

اما شورای شهر تهران با تبدیل آن به بوستان نهج البلاغه و یا جوانمردان دیگر و تجاوز دوباره به بستر رودخانه مخالفت کرد و بنا شد با اولویت حفظ فضای سبز و به هم نخوردن ترکیب طبیعی آن ساماندهی شود.

رسول کشت‌پور شهردار منطقه 2 در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد‌آنلاین در پاسخ به اعتراض برخی از اهالی منطقه مبنی بر حضور معتادان در این دره گفت: دره فرحزاد بر اساس مطالعات مشاور در حال ساماندهی است، ساماندهی که با هدف حفظ محیط‌زیست موجود در دره و درعین حال پاکسازی معتادان و ولگردان انجام خواهد شد.

او در پاسخ به این پرسش که شورا با طرح ابتدایی ساماندهی دره مخالفت کرده بود، اظهار کرد: بنده توانستم شورا را درباره طرح ساماندهی دره فرحزاد مجاب کنم و آن‌ها نیز اعتباری برای این اقدام در نظر گرفته‌اند.

شهردار منطقه 2 اضافه کرد: نبود دسترسی و روشنایی کافی، این منطقه را تبدیل به فضای بی‌دفاع شهری کرده و زمینه را برای حضور معتادان و خلافکاران فراهم کرده است. تامین روشنایی و دسترسی در فاز اول تا حد زیادی این مشکل را حل کرده است و بنا داریم برای حفظ امنیت، اقدامات مشابهی را در سایر فازهای دره فرحزاد به سرانجام برسانیم.