۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

احتمال ابتلای مصدومان چهارشنبه سوری به کرونا

۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۱۱
کد خبر: 425442
احتمال ابتلای مصدومان چهارشنبه سوری به کرونا

سخنگوی سازمان آتش نشانی از احتمال ابتلای مصدومان چهارشنبه سوری به بیماری کرونا خبر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به فرارسیدن مراسم باستانی چهارشبه سوری به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: امسال توصیه ما به شهروندان تهرانی در مقایسه با سال‌های گذشته متفاوت است.

او ادامه داد: هر ساله به شهروندان می‌گفتیم در مراسم و جشن ایمنی را رعایت کرده، از مواد آتش‌زای خطرناک استفاده نکنید و با برپایی آتش‌های بزرگ به درختان و خود آسیب نرسانید اما امسال با توجه به شیوع کرونا به آن‌ها می‌گوییم که اصلا اقدام به برپایی جشن نکنند.

ملکی تاکید کرد: اگر خانواده‌های فرزندان خود را قانع نکنند که در این شب بیرون نیایند و از مواد محترقه استفاده نکنند به کادر درمانی که درگیر درمان بیماران کرونایی هستند، تعدادی مصدوم چهارشنبه سوری هم اضافه می‌‌شود.  

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران ادامه داد: مصدومان در بیمارستان‌ها احتمالا ویروس کرونا را می‌گیرند که اثرات آن خیلی فراتر از مصدومیت چهارشنبه سوری است و خود و خانوده‌اشان را به دردسر می‌اندازند. پس توصیه می‌کنیم امسال رفتار شهروندی در ارتباط با چهارشنبه سوری و عید نوروز متفاوت باشد کسی از خانه بیرون نیاید.

البته ملکی در پایان گفت که؛ از آنجایی که همیشه افرادی هستند که رعایت نمی‌کنند 131 ایستگاه آتش‌نشانی در آماده باش کامل بوده و همچنین در 443 نقطه معین، 147دستگاه خودروی سبک، 173دستگاه خودروی سنگین، 46دستگاه موتور سیکلت و  1250نیرو برای حوادث احتمالی مستقر هستند.