۰ نفر

علی اعطا در نشست خبری؛

اثبات 29هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری/ سرانجام ساخت پلاسکو جدید

۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۳۱
کد خبر: 378234
اثبات 29هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری/ سرانجام ساخت پلاسکو جدید

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: دیون و تعهدات بانک‌ها و اوراق مشارکت تا آن مقطعی که در دفاتر حساب ثبت شده است و قطعی تلقی می‌شود، 29500 میلیارد تومان است.

اقتصادآنلاین- فائزه مومنی؛ علی اعطا طی نشست خبری که امروز در محل ساختمان شورای شهر تهران برگزار شد، با اشاره به حضور شهرداری تهران در مراسم اربعین امسال گفت: 4 منطقه  13،6،5 و ۴ در چهار نقطه شلمچه، چذابه، مهران و مرز خسروی فعالیت می‌کنند. 

او با بیان اینکه کارمندان شهرداری همه به صورت داوطلبانه در بحث خدمات شهری حضور پیدا خواهند کرد و حق ماموریتی پرداخت نخواهد شد،ادامه داد: در سال‌های ۹۵ و ۹۶ بودجه ۵ میلیارد تومانی برای مراسم اربعین تصویب شده اما بیشتر از این مبلغ هزینه شده و صرفه جویی وجود نداشته است. در دو سالی که شورای پنجم بودجه را تصویب کرده این عدد به 10 میلیارد تومان رسیده و ضمن افزایش صددرصدی این بودجه در سال ۹۷ و ۹۸ صرفه جویی جدی هم انجام شده است. 

 سخنگوی شورا با اشاره به دزدیده شدن مجسمه قیصر امین‌پور اظهار کرد: یکی از مأموریت‌ها نیروهای یگان حفاظت شهرداری، مراقبت از اموال منقول و غیرمنقول شهرداری است، اما اموالی که در فضای شهری وجود دارند محافظت‌شان بر عهده یگان حفاظت شهرداری نیست. با توجه به اینکه مدت‌ها شاهد سرقت سریالی مجسمه‌ها در شهر نبودیم احساس نمی‌شود این روند مجدداً به جریان افتاده و ادامه‌دار باشد. موضوع در پلیس هم در دست پیگیری است تا به سرنخ‌هایی دست پیدا کنند. 

سخنگوی شورای شهر تهران همچنین در پاسخ به پرسشی درباره سرانجام ساخت ساختمان پلاسکو گفت: حتما باید برای ساخت پلاسکو از شهرداری مجوز گرفته شود، اما با توجه به اینکه در محل این ساختمان گودی وجود دارد شهرداری با تسامح اجازه ساخت تا صفر_صفر ملک را داده است. در عین حال تا زمانی که ذی نفعان و کسبه ناراضی هستند، نمی‌شود بدون کسب رضایت آن‌ها درباره تعداد طبقات و نوع ساخت تصمیم‌گیری کرد. 

به گفته اعطا برای پلاسکوی جدید 400واحد پارکینگ ساخته شده و یک طبقه هم به گرامیداشت شهدای آتش نشان اختصاص داده خواهد شد. 

عضو شورای شهر تهران همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر ادعای مدیران شهری به وجود 16هزار میلیارد بدهی نه 69هزار میلیارد تومان اظهار کرد: دیون و تعهدات بانک‌ها و اوراق مشارکت تا آن مقطعی که در دفاتر حساب ثبت شده است و قطعی تلقی می‌شود، 29500 میلیارد تومان است.با استناد به همین یک مورد می‌توان متوجه شد که میزان بدهی ها چقدر است اما در عین حال وارد جدال رسانه ای نشده و کارمان را می‌کنیم. 

او در واکنش به پرسش خبرنگاری مبنی بر درست نبودن اطلاعات مندرج در سامانه شفافیت گفت: ممکن است برخی از اطلاعات نادرست باشند اما نباید این نادرست بودن اطلاعات از حدی بالاتر رود. همچنین معاونت منابع انسانی باید به گونه‌ای عمل کند تا اطلاعات، با صحت و دقت در سامانه ثبت شود. این رویه که اطلاعات در سامانه شفافیت به صورت گزینشی منتشر شود اقدام صحیحی نیست.

او همچنین در واکنش به حضور دستفروشان در مترو گفت: عرض راهرو ایستگاه استاندارد است اما پهن کردن بساط و اختصاص این فضا به فعالیت نامتجانس باعث ناامنی آن مکان می‌شود.

اعطا درباره سرانجام 12 پرونده تخلفی که محمدعلی نجفی شهرداری اسبق تهران به قوه قضاییه ارسال کرده است، اظهار کرد: این پرونده‌های هیچگاه به شورا ارسال نشد. 33مورد از گزارش تلفیق سال 93 نیز یا به قوه قضاییه ارسال شده و یا ارسال خواهد شد. 

سخنگوی شورای شهر تهران همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چرا ریاست ستاد مدیریت بحران به جای شهردار تهران به وزیر کشور واگذار شده است، در ستاد مدیریت بحران گروه های مختلفی وجود دارند که الزاماً زیر نظر شهردار فعالیت نمی‌کنند و در زمان بحران، ممکن است برای فرماندهی واحد، چالش‌هایی وجود داشته باشد به همین دلیل در قانون جدید، وزیر کشور رئیس ستاد مدیریت بحران است و شهرداری در چارچوب وظایف و اختیاراتی که دارد نقش‌آفرینی می‌کند. 

اعطا درباره سرانجام ماجرای سگ‌کشی در شهرداری تهران گفت:  تصمیم بر این شده که از این پس اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار ناظر عالی پیمانکارانی باشد که در این زمینه کار می‌کنند.

او همچنین درباره سد معبر هیئت های مذهبی  و مصوبه شورا برای جلوگیری  در این خصوص اعتقادی به مصوبه نداریم چرا که در این ماه طبیعی است. کسانی که در این حوزه فعالیت بیشتری دارند باتوجه به بحث‌هایی که در چند سال اخیر بابت ملاحظات مطرح شده باید فعالیت کنند.