۰ نفر

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

بودجه 98شهرداری تطابقی با برنامه پنج‌ساله سوم ندارد/ حذف بودجه پایانه و پارکینگ‌های مترو

۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۵۸
کد خبر: 334504
بودجه 98شهرداری تطابقی با برنامه پنج‌ساله سوم ندارد/ حذف بودجه پایانه و پارکینگ‌های مترو

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران می‌گوید؛ بودجه 98شهرداری تهران تطابقی با برنامه پنج‌ساله سوم ندارد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محمدعلی کرونی در پاسخ به این سوال که آیا بودجه 98شهرداری تهران تطابقی با برنامه پنج‌ساله سوم شهرداری تهران دارد یا نه، با تایید عدم انطباق به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: ما در برنامه بندهای جدیدی مانند اجرای طرح TOD(توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی) و «هرمنطقه یک خیابان کامل با همه مدهای حمل و نقل» در نظر گرفتیم اما در بودجه پیشنهادی هیچ ردیف و اعتباری برای تحقق این اهداف وجود ندارد و وقتی که اعتباری درمیان نباشد،  تحقق برنامه امکان‌پذیر نخواهد بود. 

او با بیان اینکه بودجه حمل و نقل در مجموع 4هزار و 400میلیارد تومان است، گفت: بودجه حمل  ونقل 30درصد بودجه شهرداری تهران را تشکیل می‌دهد اما افزایش پیدا نکرده است. اگر ردیف‌هایی افزایش پیدا کرده‌اند، در مقابل از ردیف‌های دیگر کم شده است. برای مثال به بودجه خط 6،  300میلیارد تومان اضافه شده اما در عین حال 200میلیارد تومان از بودجه پایانه‌ و پارکینگ‌ مترو کسر شده است. این در حالی است که اگر پایانه و پارکینگ ساخته نشود، عملا ظرفیت گیری از مترو محقق نخواهد شد. 

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پایان گفت: برای مثال هنوز پایانه اکباتان و کلاهدوز خط 4تکمیل نشده‌اند، خط 3،6 و 7پارکینگ ندارند و در نتیجه امکان بهره‌برداری از آن‌ها وجود ندارد، پس حذف بودجه پایانه‌ها کار درستی نیست و ما در کمیسیون قطعا این موارد را اصلاح خواهیم کرد.