۰ نفر

لایحه طرح ترافیک98 تهران نیمه بهمن در شورا بررسی می‌شود

۶ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۰۲
کد خبر: 332024
لایحه طرح ترافیک98 تهران نیمه بهمن در شورا بررسی می‌شود

دبیر کمیته فرهنگ و رسانه شورای اسلامی شهر تهران گفت: لایحه طرح ترافیک 98 پایتخت، نیمه بهمن امسال در صحن شورا مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، زهره آشتیانی اظهار داشت: پس از ارائه لایحه طرح ترافیک به صحن شورا در خصوص میزان سهمیه موارد خاص (خبرنگاران، بیماران خاص و جانبازان) تصمیم گیری می شود.
وی افزود: تیر امسال با توجه به مشکلاتی که در اعطای سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران وجود داشت مکاتبه ای بین معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری (پورسیدآقایی) با شهردار وقت تهران انجام و مقرر شد که نحوه اعطای این سهمیه ها از سوی کمیته فرهنگ و رسانه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر پیگیری شود.
آشتیانی با بیان اینکه پیرو درخواست معاون شهردار تهران جلسه کارگروه رسانه و کمیته فرهنگی شورای شهر به صورت مستمر برگزار می شود، تصریح کرد: نمایندگان رسانه‌ها و اصناف از جمله یکی از مدیران مطبوعاتی، یکی از مدیران خبرگزاری ها، نماینده انجمن صنفی روزنامه نگاران تهران، نماینده انجمن عکاسان ایران، نماینده سایت های خبری و کانال‌های خبری در این کارگروه حضور دارند.

** خبرنگاران سال گذشته 2240 سهمیه گرفتند 
آشتیانی همچنین گفت که بر اساس گزارشی که از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به شورا ارسال شده، این سازمان امسال 2 هزار و 240 طرح ترافیک به خبرنگاران داده است و خبرنگارانی که موفق به دریافت طرح ترافیک نشده اند نیز کارت تردد مترو و اتوبوس با شارژ 300 هزار تومانی گرفتند.
وی تاکید کرد: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری خواسته که گزارش عملکرد کاملی از میزان سهمیه داده شده به خبرنگاران تا اوایل اسفندماه ارائه و منتشر کند.
دبیر کمیته فرهنگ و رسانه شورای شهر تهران با بیان اینکه براساس بررسی انجام شده تعداد قابل توجهی از افرادی که سهمیه طرح ترافیک خبرنگاری دریافت کرده اند در محدوده طرح ترددی نداشتند، گفت: این افراد شناسایی می‌شوند و سهمیه آنان در اختیار کسانی قرار خواهد گرفت که به تردد در محدوده طرح نیاز دارند.
وی افزود: برخی دیگر نیز که به اسم خبرنگار طرح گرفته اند خودروی لوکس دارند و محل ابهام و سوال است که چه کسانی به عنوان خبرنگار طرح ترافیک دریافت کرده‌اند.

** پیشنهادات کارگروه رسانه
آشتیانی همچنین به برگزاری مستمر جلسات کارگروه رسانه و ارائه پیشنهادات مختلف اشاره کرد و گفت: یکی از پیشنهادات این است که به رسانه‌هایی که از بودجه های عمومی استفاده می‌کنند سهمیه طرح ترافیک کمتری داده شود.
وی افزود: پیشنهاد دیگر این بود که سهمیه ها تا 50 درصد کاهش و در عین حال کارت تردد مترو و اتوبوس خبرنگاران آن رسانه 40 درصد افزایش یابد.
دبیر کمیته فرهنگ و رسانه شورای شهر تهران ادامه داد: یکی دیگر از پیشنهادات این است که بخشی از طرح ترافیک در اختیار صنفی مربوطه اختصاص یابد و بخش دیگری از سهمیه در اختیار عکاسان مطبوعات که شرایط ویژه‌ای برای حمل وسایل خود دارند، قرار گیرد.
وی با بیان اینکه رویکرد کمیسیون فرهنگی شورای شهر این است که خبرنگاری شغل سختی است و باید سهمیه طرح ترافیک در اختیار خبرنگاران قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تلاش بر این است رسانه هایی که دارای واحدهای حمل و نقل و پشتیبانی هستند سهمیه کمتری دریافت کرده و رسانه های بخش خصوصی سهمیه بیشتری دریافت کنند.
طرح جدید ترافیک شهر تهران از روز شنبه 15 اردیبهشت امسال اجرایی شد و در آن، دیگر مجوز سالانه ورود به محدوده طرح با دریافت مبلغ کلی در ابتدای سال صادر نمی شود و متقاضیان باید (پس از ثبت نام) روزانه نسبت به اخذ مجوز ورود به این محدوده در شهر تهران اقدام کنند.
زمان اجرایی روزانه طرح جدید ترافیک 6:30 تا 19 است، ضمن اینکه روزهای پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیل نیز طرح های ترافیکی(ترافیک و زوج و فرد) اجرا نمی شود.