۰ نفر

استاندار تهران اعلام کرد:

تغییر رویکرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان تهران به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان

۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۵۶
کد خبر: 256817
تغییر رویکرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان تهران به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان

استاندار تهران گفت: تقویت و بکار گیری بیشتر شرکت های دانش بنیان، افزایش بهره وری در بخش تولید و بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود با فعال کردن واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل اولویت‌های ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سال ٩٧ خواهد بود.

اقتصاد آنلاین- سپیده قاسمی؛ محمد حسین مقیمی در جلسه ستادفرماندهی اقتصاد مقاومتی که امروز در محل استانداری تهران برگزار شد، با تاکید بر اینکه توجه بیشتر به شرکت های دانش بنیان باید در دستور کار سال آینده باشد، افزود: در همین راستا توسعه پارک علم و فناوری و دعوت از اساتید دانشگاه ها برای حضور در ستاد از برنامه های سال ٩٧ است.

مقیمی با تاکید بر اینکه براساس برنامه ریزی ها رشد اقتصادی در کشور باید به ٨ درصد برسد، گفت: ٢.٥ درصد از رشد اقتصادی باید از محل افزایش بهره وری محقق شود و نیاز است تا بنگاه های اقتصادی موجود با امکان رقابت در بازار به بهره وری بالاتر دست یابد.

وی یاد آور شد: استان تهران با محدودیت شعاع ١٢٠ کیلومتری در ایجاد صنایع جدید و پروژه های دارای آلایندگی بالا مواجه است به همین دلیل عمده برنامه ریزی ها در استان بر ظرفیت صنایع موجود است.

 مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه شورای عالی امنیت ملی در موضوع جمع آوری فاضلاب ها و جلوگیری از تخلیه آن در رودخانه ها٬  گفت: از پساب تصفیه شده فاضلاب ها می توان در بخش صنعت، فضای سبز و جنگل کاری شهری و روستایی بهره برد و طرح های نیزدر این زمینه در حال اجرا است.

استاندار تهران یاد آور شد:  یکی از طرح های که در پی مصوبات سفر اخیر رئیس جمهور به غرب استان تهران انجام شد اجرای فازهای اول تا سوم تصفیه خانه های استان تهران است.

وی در ادامه سخنان خود همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حمایت از طرح های تحقیاتی و دانشگاهی در بخش های مختلف اظهار کرد: ارائه طرح های در حوزه آبفا از سوی نخبگان دانشگاهی مانند طرح فشارشکن ارزشمند است و باید با اعتماد به جوانان و نخبگان آن ها را وارد عرصه های اجرایی کرد.

استاندار تهران خواستار حضور جوانان در جلسات شورای اداری و استفاده از آن ها در برنامه ریزی ها شد و مهمترین تشویق برای جوانان نوآور را بها دادن به آنها دانست.

مقیمی در پایان بابیان اینکه توجه به نوآوری ها ممکن است هزینه هایی به دنبال داشته باشد، اضافه کرد: اما زمانی که به تولید انبوه برسد قیمت تمام شده کاهش می یابد و به همین دلیل لازم است از طرح های تحقیقاتی جوانان و نخبگان دانشگاهی استقبال کرد.