۰ نفر

امام جمعه آستارا: از نقد دولت نترسید، نقد دولت به معنای تخریب آن نیست

۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۱
کد خبر: 647391
امام جمعه آستارا: از نقد دولت نترسید، نقد دولت به معنای تخریب آن نیست

امام جمعه شهرستان آستارا کنترل بیماری کرونا، کاهش نقدینگی و فعال کردن دیپلماسی اقتصادی از جمله موفقیت های دولت سیزدهم در طول یک سال گذشته عنوان کرد و گفت: نقد منصفانه دولت میتواند باعث پیشبرد بهتر امور و رفع مشکلات شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمدجواد باقری ارومی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران ایشان و گرامیداشت هفته قوه قضاییه به بیان اهمیت برپایی عدالت در جامعه پرداخت و افزود: عدالت یکی از مهمترین عوامل دوام و بقای جوامع است و در جامعه ای که به نام اسلام زینت یافته است این صفت زیبای الهی باید به خوبی اجرا شود.

خطیب جمعه آستارا با گرامیداشت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به دستور حضرت امام خمینی(ره)، تبلیغ دین را رسالت انبیاء و نصرت و یاری پروردگار عالم دانست.

 وی خطاب به روحانیون و مبلغان گفت: امروز کار پیغمبرگونه شما در تبلیغ دین و تحمل سختی ها و شنیدن کنایه ها بسیار ستودنی است و جهت تکمیل این فضیلت باید در امر تبلیغ دین خود را به دانش و ابزار روز مجهز کنید تا بتوانید مردم را به سوی قرآن و اهل بیت(ع)راهنمایی کنید.

باقری ارومی با اشاره به آغاز فصل تابستان و گرم شدن هوا، مردم را به رعایت صرفه جویی در مصرف آب و برق توصیه کرد و گفت: صرفه جویی به معنای مصرف نکردن و تحمل سختی نیست بلکه به معنای درست مصرف کردن است و این امر مهم باید به صورت یک فرهنگ صحیح در بین مردم نهادینه شود.

امام جمعه آستارا با اشاره به برخی اقدامات موفق دولت، گفت: نگاه به عملکرد دولت باید منصفانه باشد زیرا دولت در کنترل کرونا، کاهش نقدینگی، صفر شدن استقراض از بانک مرکزی، رشد پایه پولی، فعال کردن دیپلماسی اقتصادی و بیمه کردن هموطنان موفق بوده است.

وی خطاب به کسانی که نگران وضعیت دولت هستند گفت: از نقد دولت نترسید، نقد دولت به معنای تخریب آن نیست بلکه کمک به پیشبرد امور جهت نشان دادن نقاط ضعف با هدف رفع آنهاست و امروز ابزار رسانه یکی از عوامل اقتدار و موفقیت است و دولت جهت شفاف سازی و آگاه کردن مردم باید از رسانه ها بیشتر و بهتر استفاده کند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.