۰ نفر

بازنگری قانون دفاع از محیط بانان در دستور کار مخبر

۲۹ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۲۰
کد خبر: 601584
بازنگری قانون دفاع از محیط بانان در دستور کار مخبر

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه قانون فعلی برای «دفاع از محیط‌بانان» کافی نیست و باید به‌روزرسانی شود، گفت: اینکه کسی تخلفی انجام دهد و بعد به هر دلیل در حادثه‌ای کشته شود و محیط‌بانی که برای حفاظت از محیط زیست جانفشانی می‌کند مجازات شود، قابل هضم نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهور در همایش «هوای پاک» گفت: دولت مصمم است گام‌های بلندی برای هوای پاک برداشته شود و تصمیمات خوبی هم در این زمینه اتخاذ شده است اما اجرای این تصمیمات زمان‌بر است و موضوعی نیست که بتوان به سرعت آن را محقق کرد.

وی تصریح کرد: ۶۰ درصد آلودگی‌ها مربوط به وسائل نقلیه مانند ماشین و موتور است و اگر نشود همه مشکلات را یکجا حل کرد، می‌توان به مرور با اتخاذ تصمیمات درست بخشی از مشکل آلودگی هوا را حل کرد.

معاون اول رییس‌جمهور تصریح کرد: معضلات حوزه محیط زیست تنها به دست دولت و مجلس حل نمی‌شود و نیازمند یک همت و عزم و اراده عمومی است.

مخبر ادامه داد: پایه اصلی حل معضلات زیست‌محیطی مردم هستند و آحاد مردم باید به‌طور جدی از محیط زیست مراقبت کنند و اینکه تصور شود یک دستگاه حاکمیتی می‌تواند به تنهایی این کار را انجام دهد، درست نیست.

معاون اول رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش، به‌روزرسانی «قانون دفاع از محیط‌بانان» را از کارهای برزمین‌مانده دانست و تأکید کرد: قانون فعلی برای دفاع از محیط‌بانان کافی نیست و باید به سرعت ارتقاء یافته و اجرایی شود.

وی افزود: اینکه کسی تخلفی انجام دهد و بعد به هر دلیلی در حادثه‌ای کشته شود، و محیط‌بانی که جان خود را در سرما، گرما، بیابان‌ها و جنگل گذاشته، مجازات شود، قابل هضم نیست.